تیم های برتر دانش آموزی پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی برگزیده و معرفی شدند

تاریخ : 1397/07/13

تعداد بازدید : 565

4.5 امتیاز از 2 رای

مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان، با حضور دکتر "سید کمال خرازی " دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ، عصر روز جمعه ( سیزدهم مهرماه) در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار شد.

 در پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی بیش از 900 دانش آموز در 35  تیم و یکصد دبیر از سراسرکشور شرکت داشتند که  سه تیم برتر دانش آموزی در این حوزه معرفی شدند.

 

در مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی که دکتر "محمد تقی جغتایی " مشاور عالی ستاد علوم شناختی در امور آموزش و جمعی دیگر از مسوولان و اساتید آموزشی و دانشگاهی شرکت داشتند، دو تیم دانش آموزی از دزفول  و یک تیم  از زاهدان به عنوان گروه های برتر دانش آموزی از سوی داوران برگزیده و معرفی شدند.

 

 

یک تیم دانش آموزی  از دزفول بواسطه پژوهش در زمینه "کد کردن بوها با استفاده از ثبت سیگنال های مغز"   به عنوان تیم اول این مسابقات شناخته شد و تیم دانش آموزی زاهدان به سبب فعالیت تحقیقی در امر  "تاثیر عملکردی تلقین بر حافظه  " در رده دوم و یک تیم دیگر دانش آموزی از دزفول به دلیل پژوهش درخصوص " آثار صوت درمانی بر فعالیت های مغزی  " در جایگاه سوم این مسابقات قرار گرفتند.

 

این مسابقات به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با حوزه علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی ، هر ساله با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و ادارات کل آموزش و پرورش استانها برگزار می‏ شود.

 

 مسابقات علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان با هدف جذب مغزهای علاقه مند به مطالعه "مغز" با الهام از مسابقات بین المللی مغزهای حیات خلوت  (backyard brain) ، اولین بار در سال 1392 با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ التحصیلان مدارس دبیرستان علامه حلی برگزار شد.

 

پنجمین دوره مسابقات علوم اعصاب شناختی از پاییز سال گذشته و با برگزاری دوره سوم "کارسوق‏های قطبی " در سراسر کشور آغاز شد و پس از ارائه طرح‏های پیشنهادی دانش‏آموزان در بهار امسال و داوری طرح ها ، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

این مسابقات در مرحله آموزش با برگزاری کارسوق‏های قطبی به منظور پوشش سراسر کشور در پنج قطب تهران، شیراز، زنجان، کرمان و سمنان شامل تهیه و تالیف و توزیع جزوات آموزشی در مدارس برگزیده و برپایی کارگاههای آموزشی جهت آشنایی دانش‏آموزان و تربیت دبیران آغاز و در بخش پژوهش با تعریف پروژه‏های تحقیقاتی بر اساس موزه‏ها و مطالعات جنبی دانش‏آموزان و هدایت و راهنمایی آنها انجام می شود.

 

نظر شما