نشست هم اندیشی مشاور عالی و اعضای کمیته دانش آموزی ستاد علوم شناختی با مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران

تاریخ : 1396/05/31

تعداد بازدید : 294

0 امتیاز از 0 رای

به منظور هم اندیشی و برنامه ریزی آموزشی برای سال تحصیلی جاری دانش آموزان و معلمان، نشست مشترکی با حضور 22 تن از مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی مناطق مختلف شهر تهران در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزارشد.

در این نشست دکتر "محمد تقی جغتایی" مشاور عالی ستاد در امور آموزش، به ضرورت ورود آموزش ها به دوران مدرسه دانش آموزان اشاره کرد و گفت ستاد علوم شناختی با دو هدف، گروه دانش آموزان را مورد توجه قرار داده است. هدف اول آشنایی دانش آموزان با مغز و عملکرد های آن به منظور استفاده بهینه در فعالیت های روزمره و زندگی شخصی و هدف دوم استعدادیابی و ایجاد انگیزه در آنان جهت ادامه فعالیت در حوزه ی علوم شناختی در دوران دانشگاه است.
جغتایی یاد آور شد که هدف این نیست که همه ی دانش آموزان در رشته علوم شناختی ادامه تحصیل دهند، بلکه با توجه به بین رشته ای بودن این علم، شرایطی فراهم شود تا افراد بتوانند در تمامی رشته های مرتبط از قبیل پزشکی، روانشناسی، فنی ومهندسی و علوم پایه تحصیل کنند و فعالیت خود در این حوزه را مد نظر داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری پژوهش سراها ، فعالیت های گسترده ای در حوزه ترویج علوم شناختی میان خانواده ها انجام شود.
در این نشست همچنین رضا پناهی، دبیر کمیته دانشجویی ستاد علوم شناختی ضمن معرفی پروژه های مطرح آموزش و پرورش شناختی در دنیا، بر ضرورت آشنایی دانش آموزان با علوم شناختی تاکید کرد.
سینا توکلی، دبیر کمیته دانش آموزی ستاد علوم شناختی نیز به معرفی کمیته دانش آموزی ستاد و فعالیت های انجام شده در این حوزه اشاره کرد که شامل معرفی طرح سفیران مغز و شناخت، سمینار ها، مدارس، مسابقه دانش مغز و تجهیز کتابخانه پژوهش سرا ها است.
وی ضمن تاکید بر رفع نقص های موجود در برنامه های سال گذشته، از مدیران خواست تا نقطه نظرات خود برای همکاری دو جانبه را مطرح کنند.
در این نشست دشتی پور، مدیر پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران ضمن تشکر از فراهم آمدن امکان نشست مشترک با ستاد علوم شناختی با اشاره به فعالیت های سال پیش، بر ضرورت توسعه همکاری ها با ستاد در قالب برنامه یکساله تاکید کرد.
وی با اشاره بر ضرورت تامین محتوا برای دانش آموزان با توجه به رده سنی آنان، خاطرنشان کرد که از کلی گویی و گسترده گویی ها باید پرهیز شود.
وی گفت، پس از ارائه خدمات مقدماتی به دانش آموزان ، تمهیدی اندیشیده شود که بتوانند از خدمات مشاوره ای تخصصی جهت ارائه طرح های پژوهشی بهره مند شوند.
سایر مدیران پژوهش سراها در این نشست نیز خواستار افزایش سطح کیفیت علمی و اجرایی مدرسان، ایجاد انگیزه و جاذبه در دانش آموزان، از جمله اهدای گواهی معتبر به آنان و افزایش میزان فعالیت های عملی و آزمایشگاهی در قالب کارگاه و طراحی نرم افزار و استفاده از فناوری های روز برای آنان شدند.

filereader.php?p1=main_79634f695cf43add0
نظر شما