به مناسبت هفته آگاهی از مغز، کارکردهای شناختی مسافران مترو در تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی مورد ارزیابی قرار می گیرد

You are currently viewing به مناسبت هفته آگاهی از مغز، کارکردهای شناختی مسافران مترو در تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی مورد ارزیابی قرار می گیرد
۲۸۵ Views

همزمان با برگزاری هفته آگاهی از مغز و با هدف آگاهی بخشی مردم درباره سلامت مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و اداره کل سلامت شهرداری تهران ، کارکردهای شناختی (حافظه ، توجه و تمرکز ) مسافران مترو با نرم افزار کامپیوتری به صورت رایگان در پنج ایستگاه در تهران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

پایگاه های شناختی به مدت سه روز از هشتم تا دهم ماه جاری در ایستگاه های مترو تئاتر شهر، امام خمینی، فرهنگسرا، تجریش و میدان صنعت از ساعت ۱۰ الی ۱۳ به ارزیابی کارکردهای شناختی افراد در گروه های سنی مختلف می پردازند.

 

این رویداد با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فنآوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ، توسط گروه علمی سیناپس با همکاری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) و در ۵ ایستگاه برگزار می شود.

 

هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغزدر کشورمان با هدف افزایش سرمایه شناختی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرد.

 

مراسم افتتاحیه‌ هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با شعار «تحصیل، پژوهش و اشتغال درعلوم اعصاب و شناختی» برگزار شد .

 

دکتر “سید محمد مهدوی “دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی دراین رویداد با اشاره به اهمیت رونق بازار کسب و کار و طراحی و تولید محصولات فناورانه شناختی در سطح جامعه، گفت: حمایت این ستاد از کارآفرینان حوزه های علوم شناختی مداوم و هدفمند است.

 

وی افزود: در این رویداد برنامه‌های متنوعی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار مغز در نظر گرفته شده است که به مدت یک هفته این برنامه‌ها اجرایی خواهد ‌شد. این برنامه‌ها در راستای ارتقای بهداشت و توانمندسازی مغز و راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید