به مناسبت هفته آگاهی از مغز/ رویداد “سالم پیر شویم” با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی درتهران برگزار می شود

You are currently viewing به مناسبت هفته آگاهی از مغز/ رویداد “سالم پیر شویم” با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی درتهران برگزار می شود
۳۵۷ Views

با هدف ارتقای آگاهی نسبت به بیماری آلزایمر و علائم آن و ترغیب در راستای انجام غربالگری و تشخیص به موقع این بیماری در گروه سنی میانسالان و سالمندان، رویداد “سالم پیر شویم” با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به میزبانی چهارمنطقه درتهران برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این برنامه ابتدا با علائم بیماری آلزایمر، راههای درمان آن ، انجام آزمایشات و اقدامات پیشگیری پس از ۵۰ سالگی و سپس با اجرای تمرینات تقویت حافظه توسط کارشناسان توانبخشی شناختی، با انواع برنامه ها و تمرینات قلم کاغدی برای تقویت حافظه آشنا می شوند.

مخاطبان این رویداد میانسالان و سالمندان هستند که با همکاری اداره سلامت شهرداری تهران و کانون های سالمندی در برنامه شرکت می کنند.

این برنامه به صورت حضوری با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران به مدت چهار روز تا شانزدهم اسفند ماه جاری بترتیب در مناطق ۶، ۱۳، ۲۲ و ۱۹ برگزار می شود.

این رویداد توسط گروه علمی سیناپس با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برگزار می شود.
هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی در کشورمان برگزار شده است.

 

همزمان با برگزاری هفته آگاهی از مغز و با هدف آگاهی بخشی مردم درباره سلامت مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و اداره کل سلامت شهرداری تهران، کارکردهای شناختی (حافظه ، توجه و تمرکز ) مسافران مترو با نرم افزار کامپیوتری به صورت رایگان نیز در پنج ایستگاه در تهران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید