دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی : نقش آفرینی درحوزه های سلامت، پرورش ، داده کاوی و توسعه ابزارها و فن آوری های شناختی اولویت برنامه های این ستاد است

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی : نقش آفرینی درحوزه های سلامت، پرورش ، داده کاوی و توسعه ابزارها و فن آوری های شناختی اولویت برنامه های این ستاد است
۳۳۷ Views

دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی درچهاردهمین نشست کمیسیون هماهنگی و اجرایی این ستاد با حضور شماری از نمایندگان وزرا ، مراکز و نهادهای علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی و آموزشی اعلام کرد: نقش آفرینی درحوزه های سلامت شناختی ، پرورش شناختی ، داده کاوی شناختی و توسعه ابزارها و فن آوری های شناختی در اولویت برنامه های ستاد قرار دارد.

دکتر” سید محمد مهدوی” تصریح کرد: در گام جدید تلاش می شود با ابزارهایی که درامر توسعه و گسترش این دانش حاصل شده است ، بازار کسب و کار برای ارایه خدمات به جامعه و تولید محصولات شناختی توسعه و گسترش یابد.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه جدید ستاد توسعه علوم شناختی توانمند سازی بازار کسب و کار درحوزه علوم شناختی و حمایت های مالی و سرمایه گذاری در بخش اکوسیستم شناختی مورد توجه و پیگیری جدی است.

دکتر مهدوی یادآور شد: ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در طول سال ها فعالیت های خود در معرفی و تثبیت اهداف، برنامه ها و فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و همکاری با مراکز و نهادهای آموزشی و علمی و همچنین ایجاد و توسعه زیر ساخت ها و نیز تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه دانش علوم و فن آوری های شناختی گام های مثبت و موثری برداشته است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در بخشی دیگر از بیان اقدامات و فعالیت های ستاد گفت: افزودن خدمات شناختی به شبکه سلامت دیجیتال کشور و نیز تسهیل گری و تامین مالی جهت توسعه سلامت شناختی و سلامت ذهن و ارتقای مهارت های شناختی از سیاست های راهبردی ستاد محسوب می شود.

وی توجه به ارتقا و توسعه دانش علوم شناختی در آموزش و پرورش ، ضرورت آموزش شناختی معلمان ، ضرورت ارزیابی و پایش اختلال یاددگیری بیش از دبستان با رویکردهای شناختی در امر آموزش را از دیگر دیگر سیاست های ستاد بر شمرد.

دکتر مهدوی ایجاد ، تجهیز و توسعه آزمایشگاه های تحقیقاتی در مراکز علمی ، آموزشی و تخصصی را از افتخارات ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی عنوان کرد و اظهار داشت : در راستای تامین نیازهای جامعه و تربیت و تامین نیروی انسانی مجرب و متخصص فعالیت ها و تلاش ها برای گسترش زیر ساخت های تخصصی در حوزه علوم شناختی در سطح کشور ادامه می یاید و بر اساس این امر تاسیس و راه اندازی چهار مرکز آزمایشگاهی دیگر در حوزه های دانش مغز و علوم اعصاب شناختی در دست اقدام است .

وی جهت دهی سیاست ها برای ارایه خدمات موثر درسطح جامعه ، هدفمند سازی فعالیت های پژوهشی و حمایت از مهاجرت دانشجویان ، محققان و اساتید سایر رشته ها به حوزه علوم و فن آوری های شناختی و نیز تامین الزامات تبدیل علم به فن آوری و ثروت از ضرورت های پیش رو ستاد در انجام ماموریت ها قلمداد می شود.

وی گفت: برای توسعه رونق بازار کسب و کار و حمایت از فعالیت های تحقیقاتی ۹ مرکز شتابدهی در حوزه علوم شناختی در سال جاری ایجاد و اولین مرکز شتابدهی شناختی دانش بنیان موفق به کسب دریافت تاییدیه از معاونت علمی و فن آوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری شد.
دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در ادامه سخنانش توسعه زیست بوم کسب و کارها با توجه به تربیت نیروی انسانی خبره در این حوزه و ایجاد امکانات و قابلیت های شناختی بیشمار در سطح کشور ،خواستار همکاری سایر مراکز و نهادهای علمی ، فنی و تخصصی برای دستیابی به اهداف در حوزه های دانش علوم شناختی و حمایت از طرح های خلاقانه و فنآورانه شناختی شد.

دیدگاهتان را بنویسید