مرحله نهایی نهمین دوره مسابقه ملی” دانش مغز” با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تهران برگزار می‌شود

You are currently viewing مرحله نهایی نهمین دوره مسابقه ملی” دانش مغز” با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تهران برگزار می‌شود
۳۳۱ Views

مرحله نهایی نهمین دوره مسابقه ملی” دانش مغز” با شرکت پنجاه و سه دانش آموز برگزیده با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی روز پنجشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران درتهران برگزار می شود.

درمرحله اول نهمین دوره مسابقه دانش مغز ، ۲۳۰۰ دانش آموز از بیش از بیست استان کشور در بهمن ماه سال گذشته به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۵۳ دانش آموز برتر از ۱۵ استان کشور به مرحله دوم این مسابقات راه یافتند.

برگزیدگان مرحله نخست این مسابقات به صورت حضوری در ۲۸ اردیبهشت جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران با یکدیگر به رقابت می پردازنند و نفر برتر این مرحله درمسابقات جهانی آمریکا-واشنگتن شرکت خواهد کرد.

هدف از برگزاری مسابقه بین المللی دانش آموزی “دانش مغز” ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن ، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب می باشد.

مسابقات بین المللی دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی درسطح جهانی است که بسترهای و فرصت های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته های مرتبط با دانش علوم شناختی درسطح کشورها را فراهم می کند.

این مسابقات سالانه دربیش از۱۵۰ مرکز و۵۰ کشور دنیا برگزار می شود و برگزیدگان، هرساله دریک نقطه از جهان گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز درسال های اخیرهمواره در میان پنج کشور برگزیده مسابقات جای داشتند.
مسابقات ملی دانش آموزی”دانش مغز” در ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید