مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی: افزایش فعالیت های آموزشی و پژوهشی از اهداف یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی است

You are currently viewing مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی: افزایش فعالیت های آموزشی و پژوهشی از اهداف یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی است
۳۱۴ Views

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در امور آموزش افزایش فعالیت های آموزشی و پژوهشی و انتقال یافته ها و تجربیات در راستای ارتقای سلامت را از جمله اهداف یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برشمرد.

دکتر”محمد تقی جغتایی” مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در امور آموزش و رییس یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی گفت: ارتقای دانش کاربردی ملی و گسترش تعاملات بین المللی و نیز آشنایی متخصصان، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان با مباحث مربوط به علوم اعصاب و کاربرد آن در درمان بیماری ها از دیگر اهداف برپایی این رویداد علمی و تخصصی است.

 

وی یادآور شد: در کنگره امسال که به مدت دو روز و تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و شماری دیگر از مراکز و نهاد از بیست و چهارم بهمن ماه درسالن همایش های بین المللی رازی در تهران گشایش می یابد ، سخنرانی ها و پنل های تخصصی در زمینه علوم اعصاب شناختی، علوم رفتاری، علوم اعصاب سلولی و مولکولی، الکتروفیزیولوژی و نقشه برداری مغزی، علوم اعصاب محاسباتی، توانبخشی و بازتوانی عصبی، عصب روانپزشکی، علوم اعصاب اجتماعی و فناوری های نوین در علوم اعصاب ارائه خواهد شد.

 

وی با بیان این مطلب که شرکت در این کنگره برای گروه های هدف دارای امتیاز بازآموزی است، خاطر نشان کرد: این رویداد به عنوان بزرگترین هم اندیشی علمی کشور در حوزه علوم اعصاب محسوب می شود.

 

دکتر جغتایی همچنین اظهار داشت : همزمان با برپایی این کنگره ، نهمین دوره جایزه مغز و شناخت اهوازی (ویژه پژوهشگران جوان) و مراسم اهدا جوایز ویژه کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی نیز برگزار می شود. این جایزه که به یاد “علی ابن عباس مسعودی” پزشک بزرگ ایرانی قرن چهارم هجری بنام جایزه”اهوازی” نامگذاری شده است به تعدادی از پژوهشگران جوان و ارائه دهندگان مقالات اختصاص خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید