هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی در کشورمان آغاز شد

You are currently viewing هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی در کشورمان آغاز شد
۳۵۰ Views

مراسم افتتاحیه‌ هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی و با شعار تحصیل، پژوهش و اشتغال درعلوم اعصاب و شناختی” با سخنان شماری از اساتید برجسته‌ی حوزه علوم اعصاب شناختی برگزار شد.

دکتر” سید محمد مهدوی ” دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی دراین رویداد آنلاین درسخنانی رونق بازار کسب و کار و طراحی و تولید محصولات فنآورانه شناختی در سطح جامعه را دارای اهمیت دانست و بر حمایت این ستاد از کارآفرینان حوزه های علوم شناختی تاکید کرد.

 

دکتر “محمدتقی جغتایی” مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی در امور آموزش با بیان جایگاه کنونی کشورمان در حوزه علوم اعصاب و دانش شناختی در دنیا ، گفت: هفته آگاهی ازمغز با هدف افزایش سرمایه های شناختی جامعه ایرانی و ارتقای سطح آگاهی ازمغز برای هشتمین سال متوالی بطور گسترده درسراسر کشور برگزار می شود.

 

در ادامه مراسم افتتاحیه هفته آگاهی از مغز دکتر مجید نیلی مشاور عالی ستاد نیز در خصوص برقراری پیوندها میان دنیای علوم مهندسی، علوم اعصاب و علوم پزشکی سخنانی ایراد و توسعه دانش و علوم شناختی و تقویت همکاری مشترک میان رشته ای و پژوهشی بین رشته ای را حائز اهمیت دانست .

 

در این رویداد آنلاین، چند تن دیگر از اساتید این حوزه، رشته‌ی علوم اعصاب شناختی را در ابعاد تحصیلی، پژوهشی، شغلی مورد بحث و بررسی قرار دادند و موقعیت و جایگاه فعلی این رشته در ایران تشریح و راهکار‌هایی جهت گام برداشتن در این مسیر ارائه شد.

 

در مراسم آغاز هشتمین سال متوالی برگزاری هفته آگاهی از مغز ، دکتر سمنانیان و دکتر برکتین در زمینه اهمیت دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی درتشخیص و درمان بیماری های حوزه مغز و اعصاب و پژوهش در این حوزه ، معرفی دانشگاه‌ها و انجمن‌های شاخص تحقیقاتی درعلوم اعصاب و تجهیز مراکز علمی و آزمایشگاهی به ابزارها و دستگاه های پیشرفته در حوزه شناختی سخنانی ایراد کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید