یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برگزار می شود

You are currently viewing یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برگزار می شود
۳۵۸ Views

به منظور توسعه فعالیت های پژوهشی، آشنایی با دستآوردهای علمی و گسترش تعامل و همکاری میان پژوهشگران علوم اعصاب پایه و پالینی و در راستای بهبود سلامت افراد جامعه ، یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی اواخر ماه جاری در تهران برگزار می شود.

این رویداد ملی فرصتی برای شناخت بیشتر در زمینه علوم اعصاب و تلاش برای تبادل نظر و اطلاعات میان محققان، اساتید، دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان علوم پایه و بالینی، دانشجویان و پژوهشگران علوم اعصاب جهت تسهیل انتقال دانش و تبادل اطلاعات و یافته های علمی و تخصصی بین آنها را فراهم می آورد.

 

دکتر” محمدرضا شالبافان” دبیرعلمی بخش بالینی این کنگره گفت: در این رویداد ملی محققان ، صاحبنظران ، متخصصان ، پژوهشگران و دانشجویان علوم اعصاب آخرین فعالیت های تحقیقاتی و دستآوردهای علمی و پژوهشی خود را در راستای بهبود سلامت افراد جامعه و پیشبرد این حیطه جذاب علمی در مرزهای دانش به اشتراک می گذارند.

 

وی افزود: یازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به همت انجمن علوم اعصاب ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و شماری دیگر از مراکز علمی و تخصصی به مدت دو روز از بیست و چهارم بهمن ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

 

به گفته وی کمیته علمی کنگره نشست‌ها و جلسات مفیدی را برای تبیین اهمیت ارتباط بین پژوهش‌ های علوم اعصاب پایه و بالینی تدارک دیده است و این کنگره فرصتی برای ارائه یافته‌ های علمی، دیدار و گفت و گو با محققان ، شروع مشارکت‌ های جدید و بازدید از نمایشگاه کنگره در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد.

 

دبیر علمی این کنگره خاطر نشان کرد: کنگره امسال خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری برگزار می شود وصاحبنظران ، اندیشمندان ، محققان و دانشجویان و تمامی علاقمندان می توانند در این رویداد شرکت و نتایج تحقیقات علمی خود را به اشتراک بگذارند.

 

وی همچنین یادآور شد: دراین کنگره جمعی از اساتید و محققان حوزه علوم اعصاب پایه و بالینی از کشورهای آمریکای شمالی ، اروپا و آسیا به صورت آنلاین به عنوان سخنران نیز شرکت دارند.

 

دکتر شالبافان اضافه کرد: پانصد مقاله از سوی محققان ، اساتید و صاحبنظران به کنگره ارسال شده است که پس از ارزیابی های انجام شده ، بیش از یکصد مقاله بصورت شفاهی و بیش از سیصد مقاله نیز در قالب پوستر ارایه می شود.

 

همزمان با این کنگره ، نهمین دوره جایزه مغز وشناخت اهوازی (ویژه پژوهشگران جوان) و جوایز ویژه انجمن علوم اعصاب ایران نیز برگزار می شود.انجمن علوم اعصاب ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری ها، سالیانه از تعدادی از پژوهشگران جوان حوزه های علوم اعصاب با اهدای جوایز اهوازی تقدیر می کند.

 

این جایزه که به یاد “علی ابن عباس مسعودی” پزشک بزرگ ایرانی قرن چهارم هجری بنام جایزه”اهوازی ” نامگذاری شده است به تعدادی از پژوهشگران جوان و ارائه دهندگان مقالات اختصاص خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید