تیم های برتر چالش " توسعه فن آوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان " انتخاب و معرفی شدند

تاریخ : 1399/11/06

تعداد بازدید : 752

5 امتیاز از 5 رای

مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش "توسعه فن آوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان"برگزار و تیم های برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه این چالش، تیم های به صورت حضوری / آنلاین به ارائه طرح های خود پرداختند و در پایان پنج تیم در زمینه بازی های دیجیتال / رومیزی ، واقعیت مجازی و بسته های ارتقا و توانبخشی  برگزیده شدند که از حمایت های نقدی و غیر نقدی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی و شتاب دهنده شناختی بهره مند می شوند.

 

در جریان این رویداد20 تیم در زمینه‌ی تولید، توسعه و بومی سازی؛ بازی های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزارها و بسته های ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله‌ی پیش شتابدهی راه یافته بودند  که خدمات منتورینگ در زمینه های علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصین این حوزه ها به تیم ها ارائه شد.

 

مراسم اختتامیه این رویداد با حضور دکتر مجید نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی،  مشاور عالی  این ستاد در امور آموزش،  شماری از اعضای علمی و آموزشی چندین مرکز دانشگاهی ، بنیاد بازی های رایانه ای ، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق مالی تکنولوژی ایران برگزار شد.

 

ستاد توسعه‌ی علوم و فن آوری های شناختی در راستای مأموریت خود به دنبال افزایش سرمایه‌ شناختی جامعه، پیشگیری و کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی است و در این راستا، با توجه به پروژه های بین المللی تعریف شده در این حوزه در صدد توسعه و ساخت برنامه های ارتقاء و توانبخشی شناختی میانسالان و سالمندان می باشد.

 

 دوره‌ی پیش شتابدهی چالش” توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان ” ازسوی شتاب دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری های شناختی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرداد ماه امسال اغاز شده بود.
در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش ، تیم های بازی چلچلی ، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فن آوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیم های کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی  رایانه ای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف  بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیم  های استفاده از فن آوری واقعیت محازی در تشخیص و ارتقای کارکردهای شناختی کهنسالان  و نرم افزار واقعیت مجازی بهیاد ، تقویت حافظه ی سالمندان با رویکرد سرگرمی  ، بطور مشترک  عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و  سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.

 

نظر شما