موفقیت های علمی گروه "پیشران نوروفوتونیک " تحت حمایت ستاد توسعه علوم شناختی در نشریات بین المللی انعکاس یافت

تاریخ : 1398/03/13

تعداد بازدید : 384

5 امتیاز از 7 رای

آخرین موفقیت ها و دستاوردهای گروه " پیشران نوروفوتونیک " تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی با چاپ سه مقاله درمجلات بین المللی منتشر شد.

گروه "پیشران نوروفوتونیک " متشکل از شماری از اساتید پژوهشکده لیزر و پلاسما و گروه مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه طراحی، ساخت و بکارگیری سیستم های "اپتوژنتیک" و "تصویربرداری نوری "در حیطه علوم اعصاب در حال فعالیت می باشد.

محققان عضو این گروه در یک  تلاش علمی موفق شدند با حمایت های ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، سیستم اپتوژنتیک برای کنترل نوری سیستم های عصبی ، دستگاه های پیشرفته تصویربرداری نوری از مغز با روش سیگنال ذاتی، تصویربرداری نوری از مغز به روش استفاده از رنگدانه های حساس به ولتاژ و  تصویربرداری نوری به روش اسپکل لیزری را در کشور طراحی و تولید کنند.

دستآوردهای علمی این گروه در زمینه "اپتوژنتیک" برای مطالعات بیماری "اتیسم " درمقاله ای با عنوان "optogenetic stimulation of the anterior cingulate cortex ameliorates Autisitic-Like behaviors in rats induced by neonatal isolation caudate putamen as a site for alteration" در مجله  پزشکی "نورومولکولار"  به چاپ رسید.

مقاله دیگر این گروه در ارتباط با مطالعات سلول های بنیادی که با همکاری موسسه رویان و با استفاده از سیستم تصویربرداری VSD طراحی و ساخته شده در گروه پیشران نوروفوتونیک با عنوان “Human cardiomycytes undergo enhanced maturation in embryonic stem cell-derived organoid transplants ”  در مجله "بایومتریال " منتشر شد.

براساس گزارش گروه " پیشران نوروفوتونیک " همچنین روشهای مختلف تصویربرداری نوری برای مانیتورکردن سلول ها درسیستم های آزمایشگاه بر روی تراشه "Lab on Chip" ، در مقاله ای با عنوان “Optical imaging approaches to monitor static and dynamic cell on chip platforms:A tutorial review”  در مجله معروف "Small " انتشار یافت .

محققان و متخصصان کشورمان می توانند از امکانات و ظرفیت های گروه  "پیشران نوروفوتونیک " برای پیشبرد فعالیت های تحقیقاتی و علمی خود  استفاده نمایند.