کتاب "رمزگشایی ذهن : مصرف کننده غیر عقلانی " منتشر شد

تاریخ : 1400/11/06

تعداد بازدید : 569

5 امتیاز از 5 رای

کتاب تحت عنوان " رمز گشایی ذهن : مصرف کننده غیر عقلانی " که از سوی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی مورد حمایت قرار گرفته است ، چاپ و انتشار یافت.

هدف از ترجمه این کتاب آشنایی مخاطبان با حوزه بازاریابی عصبی و ابزارهای عصب ‌شناختی مورد استفاده در تحقیقات این حوزه است.

 

حوزه بازاریابی عصبی یکی از شاخه‌های جدید در بازاریابی است که در سالهای اخیر به لحاظ علمی و کاربردی توسعه فراوانی یافته است.

 

 محققان بسیاری به این شاخه روی آورده‌اند تا به بینش کامل‌تری از رفتار مصرف‌کننده و ترجیحات و تمایلات وی دست پیدا کنند، به همین ترتیب، فعالان در صنعت، بازاریابان و متخصصان تحقیقات بازار و طراحان تبلیغات به منظور شناخت بهتر ترجیحات مشتریان خود و طراحی ابزارهای بازاریابی متناسب با نیازهای آنان به این حوزه از دانش تمایل پیدا کرده‌اند.

 

مهم‌ترین مزیت و وجه تمایز این حوزه در مقایسه با روش‌های متداول پیشین در بازاریابی آن است که با بکارگیری ابزارهای سنجش جدید قادر است به ذهن ناخودآگاه مخاطب راه پیدا کند و شناخت و درک عمیق‌تری از نحوه تفکر، تصمیم‌گیری و رفتار مصرف‌کننده ارائه دهد که با رویکردهای معمول در بازاریابی نظیر پرسشنامه و مصاحبه قادر به دستیابی به آنها نیست.

 

این کتاب پس از ارزیابی‌های متعدد توسط تیم متخصصان حوزه بازاریابی عصبی در ستاد علوم و فناوری های شناختی جهت ترجمه انتخاب شده است. نویسنده کتاب، دارن بریجر، دارای تخصص در حوزه عصب‌شناسی و کاربرد آن در مدیریت است. او از افراد باتجربه و صاحب‌نظر در زمینه علم عصب‌شناسی و بازاریابی عصبی است و به حوزه‌هایی نظیر تصویربرداری مغزی و عملکرد ذهن انسان آشنایی و تسلط کافی دارد.

 

این کتاب تالیف توسط دکتر رزا هندیجانی استادیار و مدیر آزمایشگاه تحقیقات کسب و کار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران  و دکتر فرزاد مینویی  ترجمه و از سوی انتشارات دانشگاه تهران چاپ و منتشر شده است.

 

نظر شما