ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی برای ارتقاء سطح علمی آموزشی-پژوهشی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سالانه در دو مقطع زمانی به متقاضیان، کمک هزینه شرکت در کنگره‌های علوم و فناوریهای شناختی در خارج از کشور اعطا می‌کند. این تسهیلات برای شرکت در کنگره‌های منتخب ستاد، به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد.

آیین‌نامه حمایت از «اعطای کمک هزینه سفر اساتید دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برای شرکت و ارائه مقاله در کنگره های معتبر علوم شناختی»

روند اجرایی:

برای دریافتد کمک هزینه سفر، متقاضی باید ابتدا در سایت ستاد ثبت نام کرده باشد. پس از ثبت نام با مراجعه به کارتابل خود و انتخاب گزینه درخواست دریافت جایزه مقالات، مدارک و مستندات مورد نیاز را ارسال نماید. تا پس از بررسی نتیجه به متقاضی از طریق سایت اعلام گردد. مراحل دریافت حمایت در دو مرحله انجام خواهد شد.

مرحله اول:

۱- اعلان فراخوان کمک هزینه سفر برای کنگره های منتخب از طریق سایت ستاد ثبت نام متقاضی در سایت ستاد و ایجاد نام کاربری (نکته مهم، لطفا پیش از اتمام ثبت نام از بروز بودن آخرین نسخه رزومه خود اطمینان حاصل کنید.)
۲- ارسال مدارک و مستندات مورد نیاز در مرحله اول به ستاد
۳- بررسی مدارک و مستندات در شورای مشترک آموزش و پژوهش
۴- اعلام نتایج دریافت حمایت

مرحله دوم:

۵- شرکت در کنگره و ارائه مقاله
۶- ارائه گزارش کار بر اساس فرمت ستاد
۷- پرداخت هزینه سفر درخواست حمایت تشویقی از طریق سیستم آنلاین به آدرس https://cogc.ir و فقط توسط متقاضی ارائه می‌شود. ستاد برای هر درخواست حمایت تشویقی کد رهگیری در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهد تا از آن برای پیگیری وضعیت درخواست استفاده نماید.

لازم به ذکر است که مبلغ حمایتی مورد نظر، پس از برگزاری کنگره و دریافت گزارش سفر به متقاضی پرداخت خواهد شد.