دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : حفظ وارتقای سرمایه‌ شناختی دانش آموزان از اهداف راهبردی محسوب می شود

You are currently viewing دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : حفظ وارتقای سرمایه‌ شناختی دانش آموزان از اهداف راهبردی محسوب می شود
۴۹ Views

دکتر”سید محمد مهدوی” دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درآیین اختتامیه “دومین کنگره دانش‌آموزی – دانشجویی علوم اعصاب” علامه حلی گفت: دانش‌آموزان‌ و دانشجویان به عنوان بخش مهمی ازجامعه، سرمایه و دارایی کشورهستند و حاکمیت تلاش می‌کند تا سازوکارهایی را برای حفظ و ارتقای سلامت سرمایه های شناختی دراختیار نهادهای بهره بردارقرار دهد.

وی با بیان اینکه حفظ وارتقای سرمایه‌های شناختی افراد جامعه بویژه دانش آموزان ازاهداف ستاد توسعه علوم و فناوری‌ های شناختی کشوراست، افزود: تاسیس و تجهیز هدفمند آزمایشگاه‌ ها و تربیت نیروی متخصص و نیز توسعه و گسترش مراکز پژوهشی در حوزه های علوم و فناوری های شناختی ازجمله ساز وکارهای ارائه شده درمراکزعلمی، تحقیقاتی و آموزشی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی است.

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با اشاره به اینکه  درعرصه علوم و فناوری های شناختی گام‌های مثبت و چشمگیری در سطح کشور برداشته شده است ، گفت: علوم شناختی فرصتی برای حرکت و پیشرفت به سوی دانش های نوین و تلاش برای دستیابی  ابزارها و تجهیزات  پیشرفته و نوین است.

وی دربخشی دیگر از اظهاراتش حمایت از توسعه فعالیت های تحقیقاتی و رونق کسب و کارها در اکوسیستم شناختی را از سیاست های راهبردی این ستاد عنوان کرد و یادآور شد: این ستاد از دو رویداد مهم استارتاپی دانش آموزی برای افزایش فعالیت های پژوهشی، خلق ایده ها و فرصت های تحقیقاتی درحوزه علوم اعصاب و علوم شناختی و نیز پایش سلامت شناختی دانش آموزان به عنوان آینده سازان و امید آفرینان کشوربا جدیت حمایت می کند.

دومین کنگره دانش‌آموزی- دانشجویی علوم اعصاب” با هدف برقراری تعامل و همکاری میان دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و محققان علاقه مند به فعالیت در رشته های علوم اعصاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزارشد.

این رویداد علمی- پژوهشی توسط جامعه علوم اعصاب علامه حلی و با مشارکت وهمکاری شماری از مراکز علمی ، دانشگاهی و تخصصی به مدت دو روز اواخر هفته گذشته در تهران برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید