دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : ستاد از توسعه ابزار و پلتفرم های سلامت شناختی دیجیتال حمایت می کند

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : ستاد از توسعه ابزار و پلتفرم های سلامت شناختی دیجیتال حمایت می کند
۱۰ Views

دکتر “سید محمد مهدوی ” دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درجمع اعضا، کارکنان و مدیران شرکت دانش بنیان “فناوری های سبز پارس جهد” با بیان اینکه حرکت به سمت پلتفرم های سلامت شناختی دیجیتال یک نیاز اساسی در کشور است، گفت : این ستاد از توسعه  ابزار و پلتفرم های سلامت شناختی دیجیتال حمایت می کند.

وی  افزود: در حال حاضر ساز وکارهای متداول امکان پایش، غربالگری و مراقبت های فراگیر از افراد دارای ناتوانی های ذهنی و اختلالات شناختی را میسر نمی کند و نیازمند حرکت به سمت پلتفرم های سلامت شناختی فراگیر با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته در حوزه شناختی در کشور هستیم.

دکتر مهدوی با تاکید بر اینکه ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از شکل گیری و فعالیت شتابدهنده‌ها در حوزه سلامت شناختی دیجیتال حمایت می کند، یادآور شد: پایش، حفظ و ارتقای سلامت شناختی دانش آموزان و توانمندسازی شناختی سالمندان از اولویت های ملی و مطالبات جامعه محسوب می‌شود و نوآوران و فناوران این ظرفیت را دارند که بطور جدی در این دو حوزه وارد فعالیت شوند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور اظهار کرد: در بحث کودکان، در حوزه پایش، ارزیابی، سلامت و حفظ ارتقای توان شناختی کودکان  و نیز در مبحث جامعه سالمندان بازار بزرگی در علوم و فناوری های شناختی در کشور وجود دارد و ستاد آماده است برای رفع چالش ها با همکاری سایر نهادها و مراکز تخصصی از حوزه های تحول ساز در بخش های حفظ و ارتقای سلامت شناختی کودکان و توانمند سازی سالمندان و نیز عرضه محصولات شناختی به بازار مصرف در جامعه حمایت نماید.

مهدوی تصریح کرد: حوزه علوم و فناوری شناختی یک بازار قابل توجه است که صاحبان ایده و فناوران و پژوهشگران می‌توانند از خدمات توسعه زیست بوم ستاد، سرمایه بذری‌، تسهیلات ارزان قیمت، توانمندسازی و توسعه بازار برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال استفاده کنند و امروزه با رشد روزافزون فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توان خدمات فراگیر و پایدار در حوزه سلامت شناختی با حفظ حریم خصوصی و داده‌های شخصی کاربران طراحی نمود و در دسترس طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار داد.

وی همچنین از قسمت های مختلف این شرکت دانش بنیان بازدید و با شماری از جوانان نخبه این مرکز به گفت و گو پرداخت.

دکتر فروتن مدیر توسعه پلتفرم ارزیابی سلامت شناختی این شرکت اعلام کرد:  این پلتفرم از هشت استارتاپ تشکیل شده و فعالیت آن بر حل مسائل سلامت شناختی متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنجاه نفر از افراد نخبه و مستعد در این مجموعه در حال فعالیت هستند، گفت: این پلتفرم حوزه شناختی تا پایان امسال فعال سازی می شود و روند توسعه آن براساس اهداف و برنامه های پیش بینی شده با زمینه سازی برای اشتغال بیش از ۲۵۰ نفر ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید