دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : شکل گیری هسته های پژوهشی در حوزه های علوم شناختی  زمینه ساز تحولات اساسی در فعالیت های تحقیقاتی است

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : شکل گیری هسته های پژوهشی در حوزه های علوم شناختی  زمینه ساز تحولات اساسی در فعالیت های تحقیقاتی است
۱۵ Views

دکتر “سید محمد مهدوی” دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در نشست بررسی دستاوردهای هسته پژوهشی اختلال یادگیری گفت : شکل گیری هسته های پژوهشی در حوزه های علوم شناختی زمینه ساز تحولات اساسی در فعالیت های تحقیقاتی است.

دکتر مهدوی در این نشست با حضور مجری و اعضای هسته پژوهشی اختلال یادگیری  ضمن اشاره  به  اهمیت موضوع بررسی اختلالات یادگیری، از تلاش های این تیم علمی و تخصصی و دکتر محمودرضا اشرفی فوق تخصص مغز و اعصاب تقدیر و  بر لزوم حمایت از انجام چنین طرح های پژوهشی برای  تشخیص و توانبخشی اختلالات یادگیری تاکید کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: تشکیل هسته‌ های پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری های شناختی یکی  از اقدامات و فعالیت‌های  این ستاد به منظور تربیت  و تامین نیروی مجرب و متخصص است.

وی تصریح کرد : رویکرد این ستاد بهره گیری و بهره مندی از دستاورد‌های علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقا و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی در سطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی و توجه به حوزه های سلامت و سرمایه شناختی و آموزش و پرورش شناختی است.

دکتر مهدوی یادآورشد : توسعه و گسترش فعالیت های پژوهشی نیازمند همکاری های مشترک محققان ، اساتید و پژوهشگران است  و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تحقق این هدف، همواره آماده ارائه حمایت های لازم است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هسته پژوهشی در حوزه علوم شناختی در کشور فعال شده و از دیگر برنامه‌های این ستاد  راه‌اندازی ۱۵ هسته شناختی جدید است که این هسته‌ها در مراکز دانشگاهی سراسر کشور تشکیل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید