دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : توسعه هوش مصنوعی نیازمند زیرساخت، تربیت نیروی انسانی و ایجاد بازار کسب و کار در کشور است

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : توسعه هوش مصنوعی نیازمند زیرساخت، تربیت نیروی انسانی و ایجاد بازار کسب و کار در کشور است
۱۴ Views

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی دراولین همایش ملی هوش مصنوعی درآموزش و یادگیری در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ایجاد زیرساخت، تربیت نیروی انسانی و رونق کسب و کار در این حوزه از الزامات و ارکان توسعه هوش مصنوعی درکشوراست.

دکتر”سید محمد مهدوی” در مراسم گشایش این رویداد ملی– تخصصی با حضور رییس دانشگاه علامه طباطبایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاون وزیر آموزش و پرورش، رییس دانشگاه علوم انتظامی، جمع کثیری ازمحققان، پژوهشگران و دانشجویان افزود: امروزه فرصت های مناسبی برای استفاده از هوش مصنوعی در امور مختلف از جمله درحوزه های آموزش و یادگیری بوجود آمده و مداخله حاکمیت می تواند تسهیل گر و نقش آفرین برای بهره مندی بیشتراز فرصت ها باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هوش مصنوعی نیازمند آینده نگری و آینده پژوهی در کشور است، گفت: شکل گیری سازمان هوش مصنوعی و نیز سرمایه گذاری گسترده در این حوزه سبب افزایش تعامل و همکاری میان جامعه محققان و متخصصان در این حوزه می شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در بخشی دیگری از اظهاراتش با تشریح اهداف و برنامه های این ستاد به عنوان حامی و توسعه دهنده علم و فناوری، تاکید کرد ستاد تلاش می کند، فناوری ها در دانشگاه ها و مراکز علمی و تخصصی در قالب شکل گیری استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان برای تامین نیازهای کشور توسعه و گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه امروزه آینده آموزش و یادگیری در سایه هوش مصنوعی است، یادآور شد: هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بهبود فرآیند آموزش استفاده شود.

در مراسم گشایش اولین رویدا د ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری، دکترشجاع احمدوند رییس دانشگاه علامه طباطبایی و پنج تن دیگر از روسا، مسوولان و صاحب نظران حوزه های علم و تحقیقات نیز در ارتباط با چالش ها، پیشرفت ها و فرصت های پیش رو در حوزه هوش مصنوعی دیدگاه ها و یافته های پژوهشی و تخصصی خود را ارایه کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید