با هدف تسهیل فرایند یادگیری – یاددهی دانش آموزان با رویکرد آشنایی با نشانه های شناختی ، دوره آموزشی ویژه معلمان کلاس های چند پایه و راهبران آموزشی و تربیتی عشایراستان اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برگزار شد.
در این رویداد آموزشی معلمان کلاس های چند پایه و راهبران آموزشی و تربیتی عشایر استان اصفهان با حضور در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان دریک دوره آموزشی دو روزه بطور نظری و عملی با نشانه های اختلال یادگیری ویژه ، هیجانی – رفتاری ، پردازش حسی ، شنیداری و راهبردها و توصیه های تسهیل گر فرایند یادگیری – یاددهی آشنا شدند.
در این دوره عوامل دخیل در یادگیری، راهبردهای کنترل هیجانی– رفتاری، راهبردهای توانبخشی کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و اختلال یادگیری برای اولین بار در سطح کشور در قالب یک برنامه منسجم، یکپارچه و مشترک بین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و ستاد توسعه علوم و فن اوری های شناختی برگزارشد.
در این دوره که بیش از۱۶۰ تن از معلمان کلاس های چند پایه عشایری در یک برنامه آموزشی ۱۶ ساعته شرکت داشتند، موضوعات مهم و موثر و کاربردی از جمله مشکلات هیجانی، رفتاری و راهبردهای اولیه کنترل آنها و مچنین شاخص های تدریس پویا توسط مدرسان و اساتید بصورت نظری و عملی آموزش داده شد.