با هدف ارایه بهترین شیوهها و روشهای پژوهشی، آموزشی و توانبخشی درحوزه آموزش و پرورش استثنایی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی تفاهم نامه همکاری مشترک امضا و مبادله کردند.
این تفاهم نامه همکاری مشترک میان دکتر”سید محمد مهدوی” دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و دکتر”سالار قاسمی” معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به امضا رسید.
درچارچوب این تفاهم نامه مشترک،با ارایه راهکارهای پژوهشی و تخصصی، سطح مهارت و توانمندی های کودکان و دانش آموزان و نیز میزان دانش و آگاهی مربیان دراین حوزه افزایش می یابد.
براساس این تفاهم نامه،طرفین در زمینه راه اندازی و تجهیز مرکز جامع علوم شناختی در زیر مجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، راه اندازی و تجهیز مراکز جامع ارزیابی تشخیص و توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی، تربیتی درسطح کشور، تجاری سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی مشترک، تربیت نیروی انسانی متخصص، ایجاد کارگروه های مشترک تشخیصی و آموزشی، انتشار منابع علمی، شناسایی دانش آموزان مستعد و همچنین دارای نیاز ویژه با هدف بهره بردای این دانش آموزان از خدمات آموزشی، توانبخشی ، مداخله بهنگام رشدی- تربیتی و امکانات آموزشی با یکدیگر همکاری می کنند.
دبیرستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی هجدهم دیماه امسال درنشست همکاری های مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در محل موسسه آموزش عالی علوم شناختی درشهر پردیس با حضورمعاون وزیر و رئیس این سازمان گفت: موضوع سلامت شناختی درسطح جامعه یکی ازمحورها و اولویتهای این ستاد است.
وی دراین جلسه که دکتر” سید کمال خرازی” بنیانگذار ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و رئیس هیات امنای موسسه آموزش عالی علوم شناختی و جمعی دیگر از مدیران و کارشناسان این سه نهاد تحقیقاتی، علمی و آموزشی شرکت داشتند، اظهار داشت: یکی از ذینفعان اصلی حوزه سلامت شناختی سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای افزایش مهارتها و توانمندی سازی کودکان و دانش آموزان و ارتقای سطح دانش و آگاهی مربیان است.
دکتر”سالار قاسمی” معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز با ابراز خرسندی از توسعه همکاری مشترک میان این سازمان و ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه همکاری فصل نوینی ازهمکاریها میان طرفین آغاز خواهد شد.