راههای ترویج و کاربرد علوم اعصاب شناختی درسطح جامعه درسیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مورد بررسی قرار می گیرد

You are currently viewing راههای ترویج و کاربرد علوم اعصاب شناختی درسطح جامعه درسیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مورد بررسی قرار می گیرد
۴ Views

دبیر علمی پایه سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اعلام کرد: دراین رویداد راههای ترویج و کاربرد علوم اعصاب شناختی به عنوان یکی از محورهای مهم توسط محققان ، پژوهشگران و متخصصان مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

دکتر”محمد علی نظری” گفت:  براساس برنامه ریزی ، چندین پنل تخصصی و کارگاه های آموزشی حول این موضوع برگزار و سخنرانی های متعددی نیز از سوی محققان و متخصصان برای ارایه آخرین یافته های علمی انجام می شود.

وی افزود: این اقدام باعث تقویت انگیزه میان دانشجویان و تشویق محققان برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی برای بسط و ترویج علوم اعصاب شناختی و کاربرد آن در بطن جامعه خواهد شد.

دبیرعلمی پایه این کنگره با بیان اینکه افزایش تعامل و تقویت همکاری های بین رشته ای  و نیز تبادل نظرو ارایه آخرین یافته های تحقیقاتی و تخصصی از اهداف برگزاری این رویداد تخصصی است ، خاطر نشان کرد: تلاش برای همگرایی ظرفیت ها، تربیت نیروی انسانی متخصص، حمایت ها از اجرای پروژه های پژوهشی هدفمند و نیز شبکه سازی درحوزه های علوم اعصاب و علوم شناختی از دیگر اهداف برپایی این نشست هم اندیشی است .

دکترنظری با اشاره به اینکه در این رویداد سعی شده تا در حوزه رشته های علوم رفتاری و روانشناسی نیزنقش برجسته ای ایفا شود، یادآورشد: تاکنون حدود پانصد مقاله در رشته های مختلف توسط محققان ، اساتید و پژوهشگران از مراکز دانشگاهی کشور به دبیرخانه این کنگره ارایه شده است و دریافت مقالات تا سی ام مهرماه جاری ادامه دارد.

سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به مدت سه روز از ۲۱ آذر ماه امسال توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های  شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و شماری دیگر از مراکز و نهادها در مرکز همایش های بین المللی رازی در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید