معاون پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی خواستار تشکیل هسته های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش شد

You are currently viewing معاون پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی خواستار تشکیل هسته های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش شد
۲۹۰ Views

معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در اولین کنگره رویکردهای نوین شناختی در ورزش ، خواستار تشکیل هسته های پژوهشی با رویکردهای شناختی درحوزه ورزش شد و از محققان و متخصصان برای فعالیت در این حیطه دعوت به همکاری کرد.

دکتر”حسین عزیزی” در این گردهمایی دو روزه که شماری از مسئولان و دست اندرکاران امر ورزش و دانشجویان و علاقمندان به رشته های ورزشی شرکت داشتند، با تشریح بیش از یک دهه فعالیت ها و اقدامات این ستاد در امر ترویج، ارتقا و گسترش علوم شناختی و حمایت از توسعه و ایجاد مراکز تحقیقاتی و تخصصی در مراکز علمی، آموزشی و درمانی گفت: پرورش و ارتقای کارکردهای شناختی جامعه ایرانی یکی از اولویت های ستاد است.

وی با بیان اینکه حمایت از طرح های تحقیقاتی برای طراحی، تولید و بومی سازی ابزارها و تجهیزات شناختی در کشور از سیاست های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ستاد تلاش می کند با حمایت از محققان، اساتید و متخصصان و علاقمندان ، کسب و کارها در حوزه علوم شناختی رونق یابد و خدمات شناختی به نحو موثر و ثمربخشی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

دکتر عزیزی در بخشی دیگر از اظهاراتش توسعه فناوری های شناختی خواندن و نوشتن در مغز و تقویت کارکردهای اجرایی در میان دانش آموزان و کمک به امر بهبود آموزش و پرورش و نیز کمک به جذب سرمایه برای کسب و کارها در حوزه های شناختی را از دیگر اهداف و برنامه های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بر شمرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: توسعه و گسترش فعالیت های پژوهشی نیازمند همکاری های مشترک محققان، اساتید و پژوهشگران می باشد و ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در تحقق این سیاست ، همواره آماده ارائه حمایت های لازم است.

در اولین کنگره رویکردهای نوین شناختی در ورزش مباحثی همچون تاثیرعلوم شناختی در ورزش به وسیله ابزارهای شناختی، افزایش مهارت های ذهنی – ارتباطی، مهارت های ارتباطی، ریکاوری ذهنی و پیشگیری از تمرین زدگی، بهبود عملکرد ورزشی و نیز کاهش اضطراب، استرس و فشار روانی و نیز بهبود عملکرد مغز و توجه بینایی مورد بررسی قرار گرفت.

در این کنگره پاویون شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با حضور چندین شرکت تولید کننده تجهیزات شناختی نیز گشایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید