سیزدهمین  کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تهران برگزار می شود

You are currently viewing سیزدهمین  کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تهران برگزار می شود
۵ Views

به منظورافزایش تعامل و همکاری های بین رشته ای  و نیز تبادل نظر در برگزاری سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی تحت حمایت ستاد توسعه علوم  و فناوری های شناختی ، نشست هم اندیشی متخصصان، محققان ، اساتید و پژوهشگران حوزه علوم اعصاب درمحل دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد.

سیزدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به مدت سه روز از ۲۱ آذر ماه امسال توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های  شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و شماری دیگر از مراکز و نهادها در مرکز همایش های بین المللی رازی در تهران برگزار می شود.

تلاش برای همگرایی ظرفیت ها، تربیت نیروی انسانی متخصص، حمایت ها از اجرای پروژه های پژوهشی هدفمند و نیز شبکه سازی درحوزه های علوم اعصاب از دیگر اهداف برپایی این نشست هم اندیشی اعلام شده است .

در این نشست اجرای طرح های تحقیقاتی هدفمند مورد نیاز کشور امری ضروری عنوان شد و بر توسعه همکاری ها و تعامل میان مراکز علمی و دانشگاهی تاکید گردید.

نمایندگان مراکز و نهادهای دست اندرکار در حوزه های علوم اعصاب پایه و بالینی در این نشست  دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه  شکل گیری شورای راهبردی و سیاست گذاری برای برگزاری مطلوب و موثر این رویداد علمی و تخصصی ، ارائه  مقالات ، برپایی پنل های کاربردی و کارگاه های آموزشی،  برگزاری سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز، راههای استفاده از فرصت های مطالعاتی دانشجویان و اساتید و نیز ارتباط مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی حوزه های علوم اعصاب و علوم شناختی با مردم و جامعه  را مطرح و همکاری های بین رشته ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر “محمد تقی جغتایی” مشاورعالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و رئیس انجمن علوم اعصاب ایران در این نشست گفت: این رویداد ملی با هدف تقویت همکاری های بین رشته ای در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی  بویژه  اهمیت استفاده از هوش مصنوعی  و فناوری های نوظهور در حوزه علوم اعصاب و علوم شناختی  برگزار می شود .

وی با بیان اینکه  کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از معتبر ترین رویداد های ملی علمی  و تخصصی در کشور محسوب می شود، افزود: تلاش می شود در این کنگره ارتباط منسجم و موثری در حیطه تحقیقات پایه و بالینی درحوزه علوم اعصاب برقرار شود .

وی همچنین اظهار داشت : برگزاری حدود ۲۵ پنل  در حوزه علوم اعصاب پایه و بالینی ، انجام بیش از یکصد سخنرانی، ارائه افزون بر ۵۰۰ مقاله و نیز ۴۰۰ پوستر از جمله فعالیت های پیش بینی شده در برپایی کنگره سیزدهم است.

وی همچنین شبکه سازی در حوزه علوم اعصاب و بهره گیری از ظرفیت ها ، امکانات  برای توسعه و گسترش فعالیت های پژوهشی و تربیت نیروی کارآمد و ترویج و ارتقای دانش و آگاهی افراد جامعه با ساختار و کارکرد های مغز و ارائه راهکارهای موثر برای تشخیص ، درمان و معالجه  برخی از عوارض و بیماری ها را از دیگر اهداف برپایی رویداد ملی کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی بر شمرد.

دیدگاهتان را بنویسید