مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : بهره گیری ازدانش شناختی و ارتقای قابلیت های شناختی در جامعه از راههای مقابله با معضل اعتیاد است

You are currently viewing مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : بهره گیری ازدانش شناختی و ارتقای قابلیت های شناختی در جامعه از راههای مقابله با معضل  اعتیاد است
۳۱۴ Views

مشاور عالی ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی در امور آموزش و رییس شانزدهمین کنگره دانش اعتیاد ، بهره مندی از دانش شناختی و ارتقای قابلیت های شناختی را از راههای پیشگیری و مقابله با معضل اعتیاد درجامعه دانست و گفت: موضوع اعتیاد یک مسئله شناختی است.

دکتر محمد تقی جغتایی با بیان اینکه اعتیاد یک موضوع چند جانبه است، اظهار داشت : امروزه اعتیاد یک امر زیستی ، اجتماعی و روانی محسوب می شود و برخلاف دیگر معضلات، سلامت فرد را درگیر و با خطر مواجه می کند.

وی افزود: دانش اعتیاد یک دانش بین رشته ای و چند عاملی است و به موضوعات بیولوژی ، روانشناختی و روانپزشکی ارتباط دارد و تلاش می شود با افزایش تاب آوری درجامعه و با بهره گیری از شیوه های شناختی، فرد توانایی” گفتن نه” در برابر اعتیاد را داشته باشد.

رییس شانزدهمین کنگره دانش اعتیاد تصریح کرد: در این رویداد علمی و تخصصی سعی بر آن است با تبادل آخرین یافته ها و نتایج تحقیقاتی اساتید، دانشمندان و محققان ، با استفاده از شیوه های شناختی ، راهکارهای مناسب برای کاهش تقاضا ، پیشگیری و مداخلات درمانی ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه درمسئله اعتیاد به موضوع زیست شناختی این معضل کمتر توجه شده است ، گفت: برای مقابله با این مسئله جنبه های بالینی و روانپزشکی نیز به آن اضافه شده است.

رییس شانزدهمین کنگره دانش اعتیاد با اعلام این مطلب که در این رویداد علمی و تخصصی موضوعات سیاست گذاری در اعتیاد، شیوه های مبتنی بر شواهد در درمان انواع وابستگی، شیوه های مبتنی بر شواهد در پیشگیری از اعتیاد، کاهش آسیب، آسیب های جدید و رویکردهای نوین مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

شانزدهمین کنگره دانش اعتیاد به مدت سه روز از ۲۹ شهریور ماه جاری به صورت حضوری در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار و بیش از ۴۰ پنل با موضوعات تخصصی در محورهای مختلف ارائه خواهد شد.

علاقمندان و متقاضیان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر ازطریق آدرس www.ascongress.org اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید