نفر برتر نهمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی”دانش مغز” انتخاب و معرفی شد

You are currently viewing نفر برتر نهمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی”دانش مغز” انتخاب و معرفی شد
۳۵۷ Views

نفر برتر نهمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی”دانش مغز” با برگزاری مرحله نهایی این رویداد علمی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معرفی و انتخاب شد.

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقه ملی دانش آموزی ” دانش مغز ” با شرکت پنجاه و سه دانش آموز برگزیده مرحله نخست این رویداد به صورت حضوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مرحله از مسابقه ملی دانش مغز، ” کیمیا احمدی” از شهر سنندج رتبه نخست این رقابت را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده کشورمان برای رقابت های” ۲۰۲۳ دانش مغز” در آمریکا انتخاب و معرفی شد.

در مرحله اول نهمین دوره مسابقه ملی “دانش مغز” ، ۲۳۰۰ دانش آموز از بیش از بیست استان کشور در بهمن ماه سال گذشته به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداختند که ۵۳ دانش آموز برتر از ۱۵ استان کشورمان به مرحله دوم راه یافتند.

هدف از برگزاری مسابقه بین المللی دانش آموزی “دانش مغز” ترغیب دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن ، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌ های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب می باشد.

مسابقات بین المللی دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی درسطح جهانی است که بسترهای و فرصت های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته های مرتبط با دانش علوم شناختی درسطح کشورها را فراهم می کند.

این مسابقات سالانه دربیش از۱۵۰ مرکز و۵۰ کشور دنیا برگزار می شود و برگزیدگان، هرساله دریک نقطه از جهان گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی”دانش مغز” درسال های اخیرهمواره در میان پنج کشور برگزیده مسابقات جای داشتند.

مسابقات ملی دانش آموزی”دانش مغز” در ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با همکاری گروه علمی سیناپس برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید