دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها وابسته به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی نشست نقد و رونمایی از کتاب “روانشناسی رسانه های اجتماعی” برگزار می کند.
این نشست روز سه شنبه بیستم ماه جاری در محل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها وابسته به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با حضور مترجم و دو تن از صاحبنظران رسانه و ارتباطات برگزار می شود.
کتاب روانشناسی رسانه های اجتماعی با هدف تلاش برای گسترش ادبیات و چشم انداز مطالعات رسانه و علوم شناختی به سفارش و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ترجمه و به بازار انتشارات کتاب راه یافت.
در این کتاب با طرح پرسشی مبنی بر اینکه “چگونه رسانه های اجتماعی را مطالعه می کنیم؟” نوشته شده است : وقتی در باره روان شناسی حرف می زنیم ، منظورمان ویژگی های ذهنی، هوش ، احساسات ، نگرش و رفتارهای یک شخص است ، اما معنی دیگر آن هم مطالعه علمی آنها است و روان شناسی کاری پژوهشی با روش شناسی های علمی و نیز کارهای کلینیکی است که توسط افراد متخصص انجام می شود.
در بخشی دیگر از نوشتار این کتاب اضافه شده است ، تمایز میان روان شناسی به عنوان موضوع و روان شناسی به عنوان علم ، زمانی مهم می شود که درباره چیزهای مثل رسانه های اجتماعی بحث می کنیم.
مترجم این کتاب می افزاید: همه ما نیاز داریم تا درباره شیوه استفاده از سرویس های اجتماعی کمی هوشمند ترباشیم و سیاست گذاران باید قوانین هوشمندانه تری را توسعه دهند که نیازمند پژوهش های میان رشته ای، انتقادی و شفاف تری است. هرکس باید سهم خود را برای بهتر ساختن کار رسانه های اجتماعی ایفا کند و کاربران نیز باید با دقت فکر کنند که چه چیزی را از این سرویس ها می خواهند.
این کتاب در هفت فصل با عناوین مقدمه ، پروفایل ها ، پیوندها ، به روز رسانی ها ، رسانه ها ، پیام توسط خانم دکتر ” سیده زهرا اجاق ” ترجمه شده است .