حمایت از انتشار کتاب

حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی از انتشار کتب به دو صورت اولیه و ثانویه صورت می پذیرد.

۱. حمایت اولیه (قبل از چاپ)

در حمایت اولیه، عناوین معینی با سفارش ستاد در سه قالب کتاب های ترویجی بروشوری (برای توزیع رایگان)، کتاب های ترویجی آموزشی (انتشار در فضای مجازی و یا بازارکتاب)، و کتاب های مرجع آموزشی (انتشار در فضای مجازی و یا بازارکتاب) تعریف می گردد و میزان حمایت طبق قرارداد ستاد با انجمن های علمی و یا ناشران همگام با پیشرفت کتاب پرداخت می گردد. این نوع از حمایت تحت فراخوان های گوناگون اعلام می گردد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست

• پروپوزال انجمن علمی یا ناشر تخصصی برای انتشار کتاب مورد نظر
فرم درخواست حمایت و ارسال مدارک
• معرفی انجمن (اعضاء اصلی، سوابق پژوهشی و ترویجی) و یا ناشر (لیست کتاب های چاپ شده مرتبط با حوزه و مستندات مربوط) درخواست حمایت می بایست از طریق سیستم آنلاین حمایت تشویقی به آدرس https://cogc.ir و توسط فرد مسئول انجمن به ستاد ارائه شود. ستاد برای هر درخواست حمایت تشویقی کد رهگیری در اختیار نهاد درخواست کننده قرار می دهد تا از آن برای پیگیری وضعیت درخواست استفاده نماید

۲. حمایت ثانویه (پس از چاپ)

علاوه بر حمایت های اولیه، ستاد به منظور تشویق فعالیتهای ترویجی مرتبط با علوم شناختی، حمایت ثانویه ای را نیز از نویسندگان کتاب های این حوزه از دانش، اعطا می کند. در این قالب، کتابهای درسی و یا ترویجی ترجمه شده، گردآوری شده، تألیفی و تصنیفی درحوزه علوم و فناوری های شناختی پس از چاپ توسط ستاد داوری و با توجه به ضوابط زیر مورد حمایت قرار خواهند گرفت:

(لینک به) آئین نامه حمایت ثانویه از کتاب

ضوابط :

۱- این حمایت‌ها فقط به کتب چاپ شده تعلق می‌گیرد و قبل از چاپ هیچ حمایتی از آن انجام نمی‌گیرد.
۲- در صورتی که کتاب تألیفی و تصنیفی به زبان انگلیسی و توسط یکی از ناشرین معتبر خارجی به چاپ برسد مبلغ تشویقی تا دو برابر افزایش خواهد یافت. در صورتی که موضوع کتاب فلسفه ذهن با دیدگاههای ایرانی اسلامی باشد این افزایش تا سه برابر افزایش خواهد یافت.
۳- نباید از تاریخ انتشار کتاب بیش از یکسال گذشته باشد. به چاپ مجدد نیز تشویق تعلق نمی گیرد، مگر اصلاحات اساسی در آن انجام گرفته باشد.

درخواست حمایت می بایست از طریق سیستم آنلاین حمایت تشویقی به آدرس https://cogc.ir و توسط نویسنده اول کتاب به ستاد ارائه شود. ستاد برای هر درخواست حمایت تشویقی کد رهگیری در اختیار درخواست کننده قرار می دهد تا از آن برای پیگیری وضعیت درخواست استفاده نماید.

مدارک مورد نیاز برای درخواست

• ۳ نسخه از کتاب چاپ شده
• یک نسخه کپی از کتاب به زبان اصلی در مورد کتب ترجمه شده:
• برای ثبت درخواست در سیستم آنلاین، فایل اسکن شده جلد و شناسنامه کتاب و نسخه پی دی اف متن کتاب مورد نیاز است و در مورد کتب ترجمه، متن کتاب اصلی لاتین در صورت امکان مورد نیاز است.

یادآوری: درخواست حمایت تشویقی فقط از طریق ثبت نام آنلاین قابل انجام و پیگیری است و مدارک ارسالی از طریق پست الکترونیک و بدون کدرهگیری بررسی نمی شوند.