دستاوردهای تحقیقاتی و راههای تقویت تعامل وهمکاری درهفدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به اشتراک گذاشته می شود

You are currently viewing دستاوردهای تحقیقاتی و راههای تقویت تعامل وهمکاری درهفدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی به اشتراک گذاشته می شود
۸۱ Views

هفدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات ویافته های علمی و درراستای تقویت و افزایش همکاری های بین رشته ای با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی امسال درتهران برگزار می شود.

دکتر”رضا دانشمند” دبیری اجرایی این همایش اعلام کرد: این رویداد بزرگترین گردهمایی علمی و تخصصی درحوزه درمان ، مداخله و مدیریت دانش اعتیاد به شمار می آید.

وی گفت: این کنگره با شعار“در جستجوی راه حل های نوین برای مشکلی کهن ” با هدف تبادل تجریبات و تقویت تعامل و همکاری میان سایر رشته ها با حضور محققان ، پژوهشگران ، متخصصان و ارایه آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی برای همه تلاشگران این عرصه از جمله سیاستگذاران ، مقام ها و مسوولان مراکز و  سازمان ها و ارگان ها علمی ، دانشگاهی، پژوهشگران، دانشجویان، درمانگران و گروه های خودیاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بارورسازی درخت دانش اعتیاد در کشور با جلب مشارکت هرچه بیشتر دست اندرکاران ، متخصصان ، محققان و سیاستگذاران امکان پذیر است، گفت: این گردهمایی علمی و تخصصی  تحت محورهای “همه گیری شناسی اعتیاد”، “جنبه های بیولوژیک اعتیاد”،”جنبه‌های روانی ‌اجتماعی سبب ‌شناسی اعتیاد، “درمان اعتیاد”، “کاهش آسیب و سیاست‌گذاری در اعتیاد” و “اعتیاد و گروه های خاص” ،”ملاحظات پزشکی اعتیاد” و” پیشگیری از اعتیاد” برگزار می شود.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره دانش اعتیاد با اشاره به اینکه در شانزدهمین گردهمایی دانش اعتیاد در سال گذشته با برپایی ۴۰ پنل تخصصی ، یکصد و بیست سخنرانی در حوزه های محتلف این رشته انجام و حدود دویست مقاله نیز ارایه شد ، ابراز امیدواری کرد رویداد امسال نیز نتایج و دستاورهای مثبتی درحوزه های درمان ، مداخله و مدیریت در برداشته باشد.

به گفته وی کنگره هفدهم با همکاری و مشارکت شماری از مراکز ، نهادها و سازمان ها  اواخر شهریور ماه امسال در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی در تهران گشایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید