دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تهران گشایش یافت

You are currently viewing دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در تهران گشایش یافت
۲۱ Views

دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی درحوزه پیشگیری و درمان اعتیاد: ازمطالعه حیوانی تا نقشه برداری مغزانسان ، تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با حضور شماری از اساتید،محققان و پژوهشگران مراکز علمی، دانشگاهی و تخصصی کشورمان و چند کشور دیگر در پژوهشگاه دانش های بنیادی در تهران گشایش یافت.

این دوره آموزشی با هدف فراهم کردن فرصتی برای دانشجویان ، محققان و پژوهشگران برای کسب یافته ها ، اطلاعات و تبادل تجارب در حوزه های علوم اعصاب ، علوم اعصاب سلولی ، علوم اعصاب شناختی و علوم اعصاب محاسباتی برگزار شده است .

دراین رویداد آموزشی ، اساتید و محققان و متخصصان از مراکز علمی و تخصصی داخلی و خارجی آخرین یافته ها و دانسته ها تحقیقاتی و پژوهشی درحوزه علوم اعصاب و اعصاب شناختی را ارایه می دهند.

این رویداد علمی توسط سازمان بین‌المللی مطالعات مغز (ایبرو) و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و شماری دیگر از مراکز علمی و تخصصی درقالب سخنرانی‌ها ،  جلسات عملی و برپایی کارگاهها با تمرکز بر تکنیک‌های آموزشی برپا شده است.

ایبرو IBRO یکی از معتبرترین موسسات غیردولتی علمی است که با هدف توسعه و ترویج حوزه علوم اعصاب در بخش های مختلف از علوم پایه و بالینی کارکرد مغز، نوروبیولوژی، علوم شناختی، هوش مصنوعی از دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی، اساتید دانشگاه به ویژه جوان، محققان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاهها، انجمن های علمی علوم اعصاب و دانش های وابسته در سراسر جهان حمایت مالی در حوزه پژوهش و آموزش می کند.

این سازمان دارای پنج کمیته منتخب از دانشمندان برجسته در حوزه علوم اعصاب در قاره های مختلف از جمله آسیا و اقیانوسیه می باشد و دکتر عباس حق پرست استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن علوم اعصاب ایران به عنوان یکی از هشت عضو کمیته آسیا-اقیانوسیه ایبرو و به عنوان نماینده ایران در این سازمان فعالیت دارد.

برگزاری این دوره آموزشی در حوزه علوم اعصاب شناختی با رویکرد مطالعات اعتیاد در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند ضمن ارتقا سطح علمی محققان ایرانی، امکان حضور محققانی از کشورهای آسیایی در این دوره را فراهم کرده و زمینه تقویت  همکاری ها حمایتی ، تحقیقاتی و علمی میان انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با ایبرو به عنوان یک سازمان بین المللی را توسعه و ارتقا بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید