بیست وچهارمین فصلنامه مغز و شناخت با نگاهی ویژه به تحصیل ، پژوهش و اشتغال در علوم اعصاب و شناختی انتشار یافت

You are currently viewing بیست وچهارمین فصلنامه مغز و شناخت با نگاهی ویژه به تحصیل ، پژوهش و اشتغال در علوم اعصاب و شناختی انتشار یافت
۲۹۹ Views

دیدگاه و نقطه نظرات شش تن از اساتید و متخصصان در ارتباط با تحصیل، پژوهش و اشتغال درعلوم اعصاب و شناختی درکشورمان ، سه مقاله علمی و مصاحبه با مولفان چندین کتاب و نیز معرفی و تحلیل شناختی شش حلقه فیلم ، مطالب جذاب و خواندنی حوزه دانش علوم شناختی بیست و چهارمین فصلنامه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی دراین شماره فصلنامه به مناسبت مروری بر هفته آگاهی از مغز درسال ۱۴۰۱ گفت : اکنون فرصت مناسبی است تا در ادامه حمایت های صورت گرفته توجه خود را به شکوفایی کسب و کارهای شناختی متمرکز کنیم.

وی اعلام کرد: با وجود نیروی انسانی توانمند و سطح قابل قبول فن آوری شناختی در ایران ، سبد فعلی حمایت ستاد به گونه ای طراحی شده تا به کسب و کارهای مرتبط با هرسطح بلوغ و در هرمرحله ای از چرخه عمر آنها خدماتی ارایه کند.

دکتر “سید محمد مهدوی ” استفاده از تجارب بین المللی ، اهمیت توجه به شبکه سازی تیم ها و درنظر گرفتن سایر نقش آفرینان و بازیگران اکوسیستم را از ملزومات توسعه کسب و کارها در حوزه علوم شناختی عنوان کرد.

دکتر” محمد تقی جغتایی ” مشاور عالی ستاد در امور آموزش با بیان اینکه هفته آگاهی از مغز فرصتی ارزشمند برای افزایش آگاهی عموم مردم است ، نقش ارگان های مختلف علمی و مردمی در ترویج علم را یاد آور شد و گفت: ستاد توسعه علوم و فنآوری های شناختی هماهنگ کننده و تسهیل گر رشد زیر ساخت ها در حوزه علوم شناختی است.

دکتر “مجید نیلی احمد آبادی ” مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی نیز در این شماره فصلنامه رشد علوم شناختی را مستلزم ساخت ابزارهای پژوهشی ، تحلیل داده ها و نتایج ، ایجاد تغییر و ساخت ابزار مداخله و درمان و ساخت نسل جدیدی از پردازشگرها دانست .

در بیست و چهارمین شماره فصلنامه موضوعاتی همچون” سالم پیر شویم” ، ” یکهزار روز اول زندگی”

” ارزیابی شناختی “، ” چگونه توجه ، تمرکز و حافظه دانش آموز خود را افزایش دهیم” ، ” ارتقای سرمایه شناختی آینده سازان ایران ” ” مسابقه کتابخوانی ، ” آگاهی از مغز در فضای مجازی و نیز ” مغز چگونه رشد می کند” از جمله دیگر مطالب خوانی و جذاب است.

” مکانیسم های حافظه و فراموشی” ، زمان دیگر همان چیزی که پیش از این بود، نیست ” و ” صفحه های سیاه با مغز کودکان چه می کند” عناوین مقالات علمی منتشر شده در تازه ترین شماره فصلنامه مغز و شناخت است و بموازات آن ، مصاحبه با مولفان و مترجمان کتاب هایی با عناوین ” رشد تفکر کودکان” ، ” کاربردهای واقعیت مجازی در مداخله های عصب شناختی و روان شناختی و نیز ” عواطف در سیاست بین الملل : فراسوی جریان اصلی روابط بین الملل ” منتشر شده است .

در این شماره معرفی و تحلیل شناختی شش حلقه فیلم به همراه دیگر تازه های دانش علوم شناختی برای علاقه مندان این حوزه انتشار یافته است و مخاطبان می توانند با مراجعه به سایت ستاد علوم شناختی درصفحه انتشارات فیلد فصلنامه آنها را مطالعه کنند.

فصلنامه علمی ،آموزشی و خبری مغز و شناخت به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر می شود .

دیدگاهتان را بنویسید