دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : بیش از ۴۰۰ طرح تحقیقاتی و فناورانه برای توسعه دانش علوم شناختی درکشور به اجرا در آمد

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : بیش از ۴۰۰ طرح تحقیقاتی و فناورانه برای توسعه دانش علوم شناختی درکشور به اجرا در آمد
۹۷ Views

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی علوم اعصاب شناختی با حضور رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنبان ریاست جمهوری و جمعی از محققان و اساتید در محل باغ کتاب تهران  اعلام کرد : به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور از چترهای حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بیش از چهارصد طرح تحقیقاتی و فناورانه در حوزه شناختی در سطح کشور به اجرا گذاشته شد.

وی گفت : با تلاش و حمایت های این ستاد برای ترغیب و تشویق دانشجویان و دانش پژوهان و محققان و انجام فعالیت های خلاقانه و فناورانه در حوزه شناختی در سال های اخیر  بیش از ۷۰ مرکز علمی ، دانشگاهی و تحقیقاتی به تجهیزات و افزارهای پیشرفته ساخت داخل برای فعالیت های پژوهشی در حوزه علوم اعصاب و شناختی مجهز شده اند.

وی همچنین اظهار داشت : براساس اهداف و سیاست های این ستاد فعالیت های اساسی برای تربیت و تامین نیروی انسانی کارآمد و مجرب در حوزه های علوم شناختی در سطح کشور با همکاری اساتید و متخصصان انجام و در این مسیر تاکنون یکهزار و پانصد محقق و پژوهشگر تربیت و در حال فعالیت هستند.

دکتر مهدوی یادآور شد: ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه های علوم شناختی و فنآورانه و نیز پیشبرد اجرای طرح های تحقیقاتی، درحال حاضر با بیش از دو هزار تن از اساتید، محققان و متخصصان در یکصد مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در این گردهمایی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر بواسطه حمایت ها و سرمایه گذاری های لازم قابلیت ها و ظرفیت های مطلوبی در حوزه علوم و فناوری های شناختی در سطح کشور ایجاد و مراکز آزمایشگاهی متعدد علمی و تحقیقاتی برا ی گسترش فعالیت های پژوهشی ، علمی   و نیز طراحی و ساخت ابزارها و محصولات فناورانه در حال فعالیت هستند.

دکتر مهدوی بدر بخشی دیگر از سخنانش برپایی این دوره آموزشی را اقدامی مثبت برای تقویت و گسترش همکاری های منطقه ای و بین المللی د رحوزه علوم اعصاب و اعصاب شناختی عنوان کرد و بر آمادگی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برای تبادل استاد و سرمایه گذاری در زمینه طراحی و ساحت محصولات فناورانه در حوزه شناختی تاکید کرد.

دومین دوره آموزشی بین المللی علوم اعصاب شناختی درحوزه پیشگیری و درمان اعتیاد: ازمطالعه حیوانی تا نقشه برداری مغزانسان ، تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با حضور شماری از اساتید،محققان و پژوهشگران مراکز علمی، دانشگاهی و تخصصی کشورمان و چند کشور دیگر در تهران گشایش یافت.

این دوره آموزشی با هدف فراهم کردن فرصتی برای دانشجویان ، محققان و پژوهشگران برای کسب یافته ها ، اطلاعات و تبادل تجارب در حوزه های علوم اعصاب ، علوم اعصاب سلولی ، علوم اعصاب شناختی و علوم اعصاب محاسباتی برگزار شده است.

دراین رویداد آموزشی ، اساتید و محققان و متخصصان از مراکز علمی و تخصصی داخلی و خارجی آخرین یافته ها و دانسته ها تحقیقاتی و پژوهشی درحوزه علوم اعصاب و اعصاب شناختی را ارایه دادند.

این رویداد علمی توسط سازمان بین‌المللی مطالعات مغز (ایبرو) و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، انجمن علوم اعصاب ایران و آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز و شماری دیگر از مراکز علمی و تخصصی درقالب سخنرانی‌ها ،  جلسات عملی و برپایی کارگاهها با تمرکز بر تکنیک‌های آموزشی برپا شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید