اولین نمایشگاه بازی های شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درباغ کتاب تهران گشایش می یابد

You are currently viewing اولین نمایشگاه بازی های شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درباغ کتاب تهران گشایش می یابد
۱۵۱ Views

اولین نمایشگاه بازی های شناختی همزمان با رویداد ایران آینده درباغ کتاب تهران ، پردیس مغزمن گشایش می یابد.

این نمایشگاه توسط نهاد اعتبار بخش محصولات شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و همکاری و مشارکت دیگر نهادهای فرهنگی و علمی روزچهارشنبه یازدهم بهمن ماه جاری دایر می شود و به مدت دوازده روز فعالیت دارد.

نخستین نمایشگاه بازی ها و بسته های شناختی  با هدف ارتقای سلامت شناختی کودکان و نوجوانان، رونق کسب و کار، کمک به امر تولید و دستیابی به خودکفایی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار می شود.

این رویداد نمایشگاهی با عنوان “بازی در خدمت پرورش” با همکاری نهاد اعتبار بخش محصولات شناختی و با شرکت طراحان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران تولید اسباب بازی  به مدت ۱۲ روزدر باغ کتاب تهران برپا می شود.

بازی‌های شناختی یکی از ابزارهای موثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و بازی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند موجب پرورش کارکردهای اجرایی و ارتقاء سرمایه شناختی شود. بازی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رشد و تحول کودک و به عنوان ابزاری ارزان و در دسترس برای همه اقشار از مهمترین عواملی است که فرصت ایجاد و گسترش مهارت‌های جدید حرکتی، شناختی، زبان‌شناختی، نمادین، سازگاری عاطفی و اجتماعی را فراهم می‌کند. امروزه بازی‌های شناختی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه ارزیابی و توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان برخوردار هستند.

بازی‌های شناختی یکی از ابزارهای موثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و با توجه به اهمیت بازی‌های شناختی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نهاد اعتبار بخش بازی‌ها و بسته های شناختی را ایجاد کرده است.

نشان اعتباربخش محصولات شناختی مهرماه امسال در مراسمی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهوری، دبیران پیشین و فعلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی، مدیران و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای اسباب بازی و دست‌اندرکاران طراحی و تولید اسباب بازی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید