دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی خواستار فعالیت های مشترک تحقیقاتی میان این ستاد و آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی شد

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی خواستار فعالیت های مشترک تحقیقاتی میان این ستاد و آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی شد
۳۱۴ Views

دکتر”سید محمد مهدوی ” دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی در نشستی با اعضای ارشد آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی در محل مرکز ملی نقشه برداری مغز در تهران ، خواستار انجام فعالیت های مشترک پژوهشی بویژه در حوزه های علوم شناختی میان این دو نهاد علمی و تحقیقاتی شد.

وی سفر هیات اندونزیایی به تهران را بیانگر گشوده شدن فصل جدیدی در همکاری های مشترک تحقیقاتی در حوزه های مختلف میان ایران و اندونزی دانست و با تشریح فعالیت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ، آمادگی این ستاد را برای انجام فعالیت های مشترک تحقیقاتی و حمایت از تبادل استاد و دانشجو بویژه در حوزه های علوم شناختی اعلام داشت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی همچنین بر آمادگی این ستاد در امرتربیت نیروی انسانی در حوزه های شناختی و ورود فناوری های این حیطه به بازار مصرف در اندونزی تاکید کرد.

پروفسور”ادی کری ریچمن پوترا ” معاون آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی و رییس این هیات اندونزیایی نیز با تمجید از پیشرفت های علمی و تخصصی در کشورمان ، خواستار همکاری های مشترک تحقیقاتی میان دو کشور شد.

معاون آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی به همراه مدیران امور بین الملل و دفاترهمکاری ها و برنامه ریزی این آژانس از قسمت های مختلف آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دیدن و ضمن آشنایی با تجهیزات و امکانات آن درجریان فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.

آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی از جایگاهی ویژه درسطح کابینه در دولت این کشور برخوردار است و در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد.

لازم به یادآوری است آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی جهت پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت لازم برای تصویربرداری وتحریک مغز جهت تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد درحوزه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید