دکتر خرازی در مراسم رونمایی از نشان محصولات شناختی : امروزه عصر تحول دیجیتال و هوش مصنوعی است

You are currently viewing دکتر خرازی در مراسم رونمایی از نشان محصولات شناختی : امروزه عصر تحول دیجیتال و هوش مصنوعی است
۲۴۰ Views

دکتر” سید کمال خرازی” بنیانگذار و دبیر اسبق ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مراسم رونمایی از”نشان محصولات شناختی” با اشاره به توجه جدی درکشور به تولید بازی های رایانه ای و فیزیکی اعلام کرد: امروزه عصر تحول دیجیتال و هوش مصنوعی است و باید همراه با تحولات جهانی گام برداریم.

وی با بیان اینکه از هوش مصنوعی می توان در طراحی و تولید بازی های شناختی استفاده کرد: گفت: فناوری ‌های هوش مصنوعی، علوم شناختی و دیجیتال می تواند اقتدار و پیشرفت راهبردی را برای کشور به ارمغان آورد و ستاد  توسعه علوم و فناوری های شناختی به دنبال بهره ‌برداری هرچه بهتر از این فناوری برای رشد انسان‌ها است و این امر حایز اهمیتی بالا است.

وی افزود: هوش مصنوعی با رشد فزاینده خود می‌تواند انواع بازی های سالم از جمله بازی‌های شناختی را تحت تاثیر شگرف خود قرار دهد.

دبیراسبق ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی همچنین اظهار داشت: حوزه‌های آموزش، سرگرمی و فرهنگ و پزشکی نیاز دارند که از هوش مصنوعی و فناوری‌های شناختی بهره ببرند و در حوزه پزشکی برای ارزیابی و سنجش وضعیت یک فرد و از داده‌های حاصل برای پیگیری درمان بهره برد و در مسیر درمان بیماران از جمله توانبخشی نیز می‌توان مسیر بهبود را برای فرد ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری ها ی مدرن بهترین دستاور در ارتقای توانمندی های شناختی است ، تصریح کرد: با استفاده از هوش مصنوعی می توانیم مدل فرهنگی مناسب خودمان را طراحی و ارایه کنیم .

دکتر خرازی همچنین گفت: در حوزه آموزش نیز به سوی آموزش و پرورش شخصی‌سازی شده پیش می‌رویم تا هر فرد متناسب با گذشته، توانمندی‌های فردی و علاقه اش از آموزش و پرورش شخصی متناسب با خود بهره ببرد، اگر در مسیر پیشرفت از این فناوری‌ها بهره نبریم ، نمی‌توانیم هم پای دنیا حرکت کنیم.

وی با تاکید بر نقش مهم معاونت علمی در مسیر تنظیم ؛ هدایت و بهره برداری از ظرفیت های بالقوه ، خاطر نشان کرد: امروزه جوان، جستجوگر و به دنبال حرکت در  مسیر مطلوب خود است و اگر در این مسیر فعال نباشیم، قطعا دچار آسیب خواهیم شد.

وی گفت: امید است با وجود استعداد و نیروی انسانی توانمند و شکل گیری نهاد اعتباربخش محصولات شناختی و حمایت معاونت علمی، گام های اثرگذار و موثری در مسیر پیشرفت علوم شناختی برداریم.

“نشان اعتبار بخش محصولات شناختی” طی مراسمی با حضور دکتر “روح الله دهقانی فیروز آبادی ” معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و دکتر “سید کمال خرازی “بنیانگذار و دبیر اسبق ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی رونمایی شد.

در این مراسم که دکتر سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی ، دکتر “شقایق حق جو” رییس مرکز راهبردی فناوری ‌های همگرا معاونت علمی ، مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، شورای نظارت بر اسباب بازی  و طراحان و تولید کنندگان اسباب بازی شرکت داشتند ، نشان اعتبار بخش محصولات شناختی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید