دبیر ستاد توسعه علوم  و فناور­یهای شناختی خواستار استفاده از فرصت ها و دستاوردها برای توسعه تعاملات و بازارهای بین المللی درحوزه اسباب بازی شد

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم  و فناور­یهای شناختی خواستار استفاده از فرصت ها و دستاوردها برای توسعه تعاملات و بازارهای بین المللی درحوزه اسباب بازی شد
۱۴۰ Views

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در مراسم اختتامیه نخستین بوت کمپ بازی ها ، بسته ها و اسباب بازی های شناختی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند در طراحی و تولید بازی ها در کشور، خواستار استفاده از فرصت ها  برای توسعه تعاملات و بازارهای بین المللی درجهت تامین منافع ملی دراین حوزه شد.

دکتر”سید محمد مهدوی” دراین مراسم که با حضور جمعی از محققان ، اساتید، طراحان ، سازندگان بازی و علاقه مندان به این حوزه و در محل باغ کتاب تهران برگزار شد ، گفت: در مقطع کنونی دستآوردهای مثبتی در حوزه بازی در کشور حاصل شده و می بایست از این فرصت فوق العاده برای توسعه و تقویت بازارهای منطقه ای و بین المللی بویژه در برگزاری نمایشگاه های بین المللی استفاده شود.

وی با بیان اینکه با توسعه ابزارها و استانداردسازی  و نیز سیاستگذاری، بسترها و  فرصت ها ی فراوانی در حوزه بازی تحصیل شده است، افزود:  نقش آفرینی موثر و سازنده در این حوزه به تقویت بازار کسب و کار و ایجاد اشتغال و کسب سرمایه منجر می شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه تلاقی علم و فناوری در حوزه بازی ها ارزش های افزوده ای را برای جامعه ایجاد می کند ، خاطر نشان کرد: موضوعاتی همچون بازی ها همواره جذاب بوده و صرفا یک مقوله تفریجی و حاشیه ای نیست و بازی می تواند برای حفظ و ارتقا و توانبخشی کارکردهای شناختی استفاده شود.

مراسم اختتامیه نخستین بوت کمپ بازی ها ، بسته ها و اسباب  بازی های شناختی همزمان با چهارمین روز ازدهه فجر برگزار و تیم های برتر این رویداد انتخاب و معرفی شدند.

در این مراسم رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ، فناوری و دانش بنیان رییس جمهور ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناور ی های شناختی ، مدیران شورای نظارت بر اسباب بازی، مدیر باغ کتاب تهران و  طراحان، سازندگان و علاقمندان به بازی های شناختی شرکت داشتند.

براساس نظر هیات داوران تیم های” ایزی ورد”،” واژگانه “،” ببین و بذار” و نیز” تکثیر” به عنوان برترین های اولین رویداد بوت کمپ انتخاب شدند و چهار تیم دیگر توسط سرمایه گذاران مورد حمایت قرار گرفتند.

در اولین بوت کمپ بازی های شناختی ۹۱ ایده از نوزده استان کشور به دبیر خانه این رویداد ارسال و پس از غربالگری اولیه  ۵۵ ایده انتخاب شدند و پس از گذراندن دوره های اموزشی و منتورینگ در زمینه های شناختی، فنی، طراحی و کسب و کار، شانزده تیم برای ارایه ایده ها برگزیده شدند که در نهایت چهار تیم به عنوان تیم های برتر برگزیده شدند.

رویداد بوت کمپ بازی ها، بسته ها و اسباب بازی های شناختی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، شورای نظارت بر اسباب بازی و نهاد اعتبار بخش محصولات شناختی برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید