راههای توسعه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی دانشگاه خلیج فارس با ستاد توسعه علوم و فناور ی های شناختی بررسی شد

You are currently viewing راههای توسعه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی دانشگاه خلیج فارس با ستاد توسعه علوم و فناور ی های شناختی بررسی شد
۲۴ Views

نشست هم اندیشی پژوهشگران علوم شناختی با حضور دکتر سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی و مدیران و مسوولان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر برگزار و راههای توسعه همکاری های علمی و تحقیقاتی درحوزه علوم شناختی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناور ی های شناختی دراین نشست با اشاره به اهداف و سیاست های این ستاد برای حمایت از اجرای طرح های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی درحوزه های مختلف علوم شناختی گفت: با تلاش‌های این ستاد و به منظور تربیت نیروی کارآمد و متخصص تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی کشور تشکیل و فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط در توسعه علوم و فناوری‌ های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌ های لازم را ارائه می‌کند.

دکتر مهدوی توجه به حوزه‌های سلامت و سرمایه شناختی، آموزش و پرورش شناختی و شناخت اجتماعی را از جمله اولویت‌های ستاد بر شمرد و گفت: رویکرد ستاد بهره‌ گیری و بهره‌مندی ازدستاوردهای علوم و فناوری‌های شناختی برای ارتقاء و افزایش توانمندی مهارت‌های شناختی درسطح جامعه و نیز کمک به امر یادگیری و یاددهی با شیوه‌های شناختی در نظام آموزشی است و ستاد آماده است با حمایت همه جانبه از طرح‌ های پژوهشی و تحقیقاتی بسترهای لازم را برای تحقق این اهداف مهم فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: پژوهشگران و فناوران می‌توانند از طریق سایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و همچنین سامانه خدمت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از اطلاعیه ها آگاه شده و برای دریافت حمایت اقدام نمایند.

در این نشست دکتر حبیبی مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه خلج فارس با اشاره به حضور پژوهشگران برتر کشور در دانشگاه خلیج فارس گفت: امید است با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی همکاری مشترک میان ستاد و دانشگاه خلج فارس در زمینه پایان نامه ها و طرح های پژوهشی و تجهیز آزمایشگاه های علوم شناختی تقویت و گسترش یابد.

لازم به یادآوریست درحال حاضر بیش از هفت هزار دانشجو در دانشگاه خلج فارس به تحصیل اشتغال دارند و چهار گروه پژوهشی حوزه علوم شناختی و دو آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی و روانشناسی شناختی در این دانشگاه فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید