محققان در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی تحقیقات بنیادی درزمینه کارکرد های شناختی مغز و استفاده از یافته های علمی برای افزایش سلامت شناختی افراد جامعه را به اشتراک می گذارند

You are currently viewing محققان در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی تحقیقات بنیادی درزمینه کارکرد های شناختی مغز و استفاده از یافته های علمی برای افزایش سلامت شناختی افراد جامعه را به اشتراک می گذارند
۸۸ Views

رییس دهمین همایش بین المللی علوم شناختی اعلام کرد : دراین رویداد تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از یک طرف تحقیقات بنیادین در زمینه کارکردهای شناختی مغز و از سوی دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز و بهره گیری بهینه از آن برای افزایش سلامت شناختی در زندگی روزمره آحاد مردم بررسی و به اشتراک گذاشته می شود.

دکتر سهراب حاجی زاده  با بیان اینکه از اهداف اساسی تداوم برگزاری این همایش، علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای مبادلات علمی، تقویت تعامل میان دانش ‏پژوهان داخل و خارج از کشور در عرصه‌های نوین علوم شناختی می‌باشد، گفت : در همایش امسال ، تحقیقات جدید تاثیر عواطف، احساسات ، تفکر و نیز تاثیر قلب بر روی مغز درحوزه علوم شناختی بررسی می شود.

وی خاطر نشان کرد : برگزاری این همایش در امر توسعه علوم و فناوری های شناختی و به کارگیری دستاوردهای آن در زمینه های مختلف و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا می کند.

دکتر حاجی زاده افزود: همایش دهم، فرصتی ارزشمند برای گردآوری، تبادل اطلاعات و تجربیات، همکاری های علمی و پژوهشی، طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان دانشگاه‌ها و مرکز علمی پژوهشی و فراهم ساختن زمینه استفاده  آن مراکز از ظرفیت ها و امکانات یکدیگر در حوزه علوم شناختی است. این همکاری به ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم و توسعه هر چه بیشتر این شاخه ی کلیدی از علوم کمک خواهد کرد.
رییس دهمین همایش علوم شناختی  با اظهار این مطلب که در این رویداد موضوعات چند جانبه حوزه علوم  شناختی  بر رسی می شود ، یاد آور شد : در این همایش سه روزه شش نفراز استادان برجسته یافته های تحقیقاتی خود در حوزه علوم شناختی را ارایه می دهند و شش کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود و شرکت کنندگان از ۱۵ امتیاز بازآموزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بهره خواهند جست.

وی گفت : در این رویداد بین المللی که محققان و پژوهشگران ایرانی مقیم درکشورهای اروپا، آسیا و آمریکا شرکت دارند ، حدود ۳۰۰ مقاله برای همایش ارسال شده و پس از داوری ۳۵ مقاله در قالب سخنرانی و نیز ۱۱۰ مقاله نیز در قالب پوستر ارائه می شود.

دهمین همایش دارای سه  محور روانشناسی و شناخت ، علوم اعصاب و فناوری های عصب شناختی است   وموضوعاتی همچون آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی ، رسانه و شناخت ، روانشناسی شناختی، زبانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی ، طراحی وشناخت ، فلسفه ذهن ، تحریک مغزی ،علوم اعصاب شناختی،علوم اعصاب شناختی بالینی ، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی ، علوم اجتماعی محاسباتی ، مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی ، واسط . رایانه و فناری عصبی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.

دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی و باحمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و همکاری و مشارکت دانشگاه تربیت مدرس و شماری دیگر از دانشگاه ها و مراکز علمی – پژوهشی کشور از ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه تربیت مدرس در تهران برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید