دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : تقویت تعامل میان محققان و تیم های پژوهشی تخصصی برای ارائه محصولات فناورانه درحوزه شناختی از اهداف این ستاد است

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی : تقویت تعامل میان محققان و تیم های پژوهشی تخصصی برای ارائه محصولات فناورانه درحوزه شناختی از اهداف این ستاد است
۱۲۸ Views

دکتر”سید محمد مهدوی” دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در نشست هم اندیشی با رئیس و تعدادی از محققان پژوهشکده علوم شناختی پژوهشگاه دانش های بنیادی و کارشناسان این ستاد گفت : تلاش این ستاد بر تقویت تعامل میان محققان و تیم‌های پژوهشی  برای ارایه دستاوردها و محصولات فناورانه درحوزه علوم شناختی مورد نیاز جامعه استوار است .

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود امری ضروری است، خاطر نشان کرد: توسعه و گسترش فعالیت های پژوهشی نیازمند همکاری های مشترک محققان ، اساتید و پژوهشگران است و ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی در تحقق این هدف  آمادگی دارد تا بسترها و  حمایت های لازم برای ارائه دستاوردها و محصولات  فناورانه شناختی را جهت نخبگان فراهم آورد.

دکتر “سعید سمنانیان ” رئیس پژوهشکده علوم شناختی پژوهشگاه دانش های بنیادی نیز دراین نشست  اعلام کرد: هم اینک با تلاش و همت جمعی از محققان و نخبگان علمی چندین طرح تحقیقاتی ملی و مورد نیاز کشور در حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی دراین پژوهشکده درحال آنجام است و نتایج حاصله نشانگر پیشرفت در پروژه های پژوهشی است.

وی خواستار توسعه  و تقویت همکاری ها متقابل با ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی شد و بهره مندی از چتر حمایتی این ستاد دراجرای طرح های تحقیقاتی و تربیت نیروی انسانی در حوزه های علوم اعصاب و اعصاب شناختی در این پژوهشکده  را امری ضروری دانست.

در ادامه این نشست هم اندیشی وضعیت اجرای طرح های تحقیقاتی در زمینه های بررسی اثرات شناختی و فیزیولوژیک عصبی با استفاده از روش های غیر تهاجمی مغز در تنظیم رفتار و هیجان افراد ، نحوه عملکرد تغییرات و تحریکات مغزی در بیماری ها  و نیز بررسی افت توانایی های شناختی در افراد مبتلا به بیماری اوتیسم توسط محققان و مجریان این طرح ها تشریح شد.

مجری طرح تحقیقاتی بررسی مطالعات رفتاری، تکثیر، توسعه ثبت عصبی ، زبان شناسی و مسیریابی پرندگان با رویکردهای شناختی و علوم اعصاب  اعلام کرد: تاکنون نتایج قابل توجهی نیز در اجرای تحقیقات دراین زمینه ثبت شده است.

وی افزود: بررسی سیر علوم  اعصاب بر روی رفتار پرندگان و زبان شناختی آنها، انجام آزمایش های علوم اعصاب و تلاش برای ثبت سیگنال های عصبی پرنده ها و مطالعات در زمینه زندگی دستجمعی، بازشناسی بصری و آزمایش های رفتاری پرندگان از دیگر مطالعات پژوهشی در آزمایشگاه پرندگان این مرکز علمی مورد بررسی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید