بیست و هشتمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با تازه ترین رویدادهای حوزه علوم شناختی منتشر شد

You are currently viewing بیست و هشتمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با تازه ترین رویدادهای حوزه علوم شناختی منتشر شد
۳۸ Views

بیست و هشتمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با نگاهی ویژه به مهم نقش زنان درعرصه علم وعلوم اعصاب ، بررسی سرطان و شناخت، هوشمندی در انسان و سایر جانوران و نیز واقعیت مجازی و واقعیت افزوده درخدمت جراحان مغز و اعصاب به همراه تازه ترین مطالب جذاب و خواندنی درحوزه های علوم شناختی انتشار یافت.

دکتر”محمد تقی جغتایی” مشاور عالی ستاد در امور آموزش در این شماره با بیان اینکه تا نیمه دوم قرن بیستم دانش بشردرمورد کارکردهای مغزدرمقایسه با سایر اندام های بدن بسیار محدود بود و این مسئله از پیچیدگی مطالعات مغزاست، گفت: مطالعه کارکردهای مغز ازآنجایی که با رفتار و کردار و فعالیت های شناختی انسان پیوند داشت با یافته های موجود قابل اندازه گیر نبود و بشر توانست با بهره گیری از سایر علوم به این توانمندی دست یابد و تحریک مغزی آخرین نوآوری است که دانش مغز را متحول کرد.

عضو ارشد ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به برگزاری هفته آگاهی ازمغز درکشورمان گفت: تلاش ما بر این است تا راه حل هایی پیداکنیم تا رشد مغزبویژه درمیان گروه کودکان و نوجوانان به حداکثر برسد و جنبه های شناختی، حرکتی، هیجانی و عاطفی مغز کودک تا جای ممکن بهترین شرایط را داشته باشد.

دکترمحمد تقی خاطر نشان کرد: هفته آگاهی از مغز فرصتی ارزشمند برای افزایش آگاهی عموم مردم است و ستاد توسعه علوم و فنآوری های شناختی هماهنگ کننده و تسهیل گر رشد زیر ساخت ها در حوزه علوم شناختی می باشد.

فصلنامه دراین شماره با بررسی نقش زنان درعرصه علم و علوم اعصاب و معرفی پنج زن تاثیر گذار درحوزه علوم شناختی و علوم اعصاب می نویسد: نزدیک به نیمی ازفارغ التحصیلان رشته های مرتبط با علوم اعصاب و شناختی درکشورهای مختلف را زنان تشکیل می دهند، اما متاسفانه پیشرفت آنان در مسیر حرفه ای کاهش می یابد و یکی از دلایل محدودیت پیشرفت زنان دراین عرصه فراموشی زنان پیشرو در قرن گذشته است.

دراین شماره گزارش های خبری و رویدادهای جذاب و خواندنی درحوزه های علوم شناختی از جمله  گرامیداشت پروفسور فرشته معتمدی ، مقاله ای در خصوص سرطان و شناخت، ابتلا به سرطان چه پیامدهایی برای عملکرد شناختی ما دارند؟ و معرفی چهار پادکست برای شناخت دنیای علوم اعصاب و شناختی به همراه یادداشت هایی در خصوص راهکارهایی برای ارایه بهتردرحضورافراد مبتلا به اوتیسم و مغز آسیب دیده زیبای من برای علاقه مندان این حوزه انتشار یافته است و مخاطبان می توانند با مراجعه به سایت ستاد علوم شناختی درصفحه انتشارات فیلد فصلنامه آنها را مطالعه کنند.

فصلنامه علمی ،آموزشی و خبری مغز و شناخت به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید