معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور: دانش علوم و فناوری های شناختی درحوزه اقتدارو امنیت تاثیرگذاراست

You are currently viewing معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور: دانش علوم و فناوری های شناختی درحوزه اقتدارو امنیت تاثیرگذاراست
۲۲۷ Views

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهور درمراسم رونمایی از “نشان اعتباربخش بازی های شناختی” ، با تاکید براهمیت و نقش علوم و فناوری های شناختی درپیشبرد امر تحقیقات و توسعه فناوری ها گفت: حوزه شناخت به قدری حایز اهمیت است که می تواند در اقتدار و امنیت یک کشور تاثیر گذار باشد.

دکتر”دهقانی فیروزآبادی” دراین مراسم با اشاره به نقش کلیدی و راهبردی بازی درتربیت و رشد کودکان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین سرگرمی های کودکان بازی است و به دلیل مشغله ‌ها و محدودیت ‌های زمانی، راهی جز ایجاد سرگرمی برای کودکان و نوجوانان با بازی‌های سازنده وجود ندارد.

وی افزود: درسال های اخیر فناوری ها دراین حوزه با پیشرفت روبرو است و بازار این حوزه و اقتصاد جذاب آن در حال رونق و توسعه می باشد.

معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانتش بنیان رییس جمهور در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به رشد فناوری بازی‌های دیجیتال تصریح کرد: توسعه سخت افزارهای رایانه‌ ای و ظرفیت و استقبال روزافزون نسبت به بازی‌های جدید، نشان دهنده بازار و ظرفیت این حوزه است و حوزه شناخت به قدری می تواند حایز اهمیت باشدکه در اقتدار و امنیت یک کشور اثرگذار شود.

وی با بیان اینکه کارکردهای شناختی درکمک به امر درمان، تربیت، آموزش و اقتدار آفرینی نقش بسزایی دارد گفت: توجه به این موضوع حیاتی و مهم، ضمن توسعه بازار این حوزه به تولیدکنندگان بازی نیز در امر طراحی و تولید محصولات و بازی های شناختی یاری می رساند.

معاون علمی و فناوری  و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با قدردانی از تلاش ها و اقدامات  ستاد علوم شناختی برای ترویج ، ارتقا و توسعه این حوزه درکشور، تاکید کرد: همکاری ستاد در قالب نهاد اعتباربخش بازی های شناختی با مشارکت موثر تولیدکنندگان می‌تواند به توسعه و اثرگذاری هرچه بیش‌تر و بهتردر حوزه بازی های شناختی کمک کند.

“نشان اعتبار بخش محصولات شناختی” طی مراسمی با حضور دکتر “روح الله دهقانی فیروز آبادی ” معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و دکتر “سید کمال خرازی “بنیانگذار و دبیر اسبق ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی رونمایی شد.

در این مراسم که دکتر سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی ، دکتر “شقایق حق جو” رییس مرکز راهبردی فناوری ‌های همگرا معاونت علمی ، مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، شورای نظارت بر اسباب بازی  و طراحان و تولید کنندگان اسباب بازی شرکت داشتند ، نشان اعتبار بخش محصولات شناختی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید