پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) همزمان با میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) درشهر اصفهان برگزار می شود

You are currently viewing پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) همزمان با میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) درشهر اصفهان برگزار می شود
۲۳۳ Views

پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) با حضور مقامات ارشد کشورمان و شمار کثیری از شخصیت ها و دانشمندان جهان اسلام همزمان با میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) در اصفهان برگزار می شود.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع به کار کرد و تاکنون چهار دوره آن برگزار شده است.

پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) ششم تا دوازدهم مهر ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد.

چهار زمینه محوری علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌ فناوری، فناوری نانو و علوم پایه برای اعطای این جایزه در نظر گرفته شده است.

نکات محوری این دوره از جایزه ملی مصطفی موضوعاتی و مباحث سلامت، هوش مصنوعی ، محیط‌زیست ، مدیریت علم و انرژی به شمار می‌روند.

همزمان با این جایزه، نهمین نشست استپ  (science and technology exchange program) step  ( تبادل علم و فناوری )  نیز برگزار خواهد شد.

نهمین دوره از نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری با همراهی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی میزبان شماری از برترین دانشمندان در این حوزه و علاقه‌مندان  است .

در نشست استپ موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، کاربرد فناوری های غشا، نانو پزشکی، دارورسانی هدفمند و بیماری های اختلالات عصبی ارائه می شود.

موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، کاربرد فناوری غشا، نانودارو و داروسازی هوشمند و بیماری‌های خودایمنی ازجمله موضوعاتی سخنرانی علمی این دوره از نشست استپ با توجه با تخصص برگزیدگان پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) است.

کارکرد مهم استپ این است که کلان چالش های جهان اسلام را با حضور دانشمندان مطرح جهان اسلام بررسی می کنند و شبکه های دانشمندان جهان اسلام با برگزاری نشست های استپ تشکیل می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید