ارتقای سرمایه شناختی و دانش پایه ای آینده سازان در نرم افزار دانش آموزی” شاد” با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی

You are currently viewing ارتقای سرمایه شناختی و دانش پایه ای آینده سازان در نرم افزار دانش آموزی” شاد” با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی
۳۲۵ Views

در راستای ارتقای دانش پایه ای و کاربردی دانش آموزان درحوزه علوم اعصاب و شناختی، کانال “دنیای مغز و شناخت” در نرم افزار دانش آموزی “شاد” با ارایه برنامه ها و موضوعات متنوع و با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی همچنان درحال فعالیت است.

 تیم های علمی و اجرایی این کانال در نظر دارند ضمن حفظ تنوع و گستردگی محتوا، برای تقویت دانش یادگیری در نوجوانان بویژه در حوزه علوم  شناختی، غالب محتوای کانال را در چهارچوب پست های سریالی با محوریت موضوعات کلیدی منتشر کند.

 

علاوه بر محتوای آفلاین، برای استفاده حداکثری از ظرفیت های پلتفرم، هر ماه یک  الی دو رویداد آنلاین ویژه دانش آموزان و معلمان برگزار خواهد شد. برگزاری ماهانه یا هفتگی چالش ها و مسابقات دانش آموزی نیز در برنامه این کانال قرار دارد.

 

کانال “دنیای مغز و شناخت” از ماه های آخر سال  گذشته فعالیت خود را آغاز کرد  و هم اکنون نزدیک به ۷۰۰۰ عضو دارد.

در این کانال علمی و ترویجی  برنامه های متنوعی برای مخاطبان و علاقمندان به اجرا گذاشته شد بطوری که استقبال دانش آموزان از برگزاری یک دوره  مسابقه کتابخوانی  دانش مغز به مناسبت هفته آگاهی از مغز بسیار چشمگیر بوده است.

 

دانش آموزان برای شرکت در این مسابقه  می بایست فصل های ۲ تا ۱۰ کتاب علوم اعصاب، دانش مغز: مقدمه ای برای فراگیران جوان را مطالعه کرده و سپس به سوالات ۴ گزینه ای پاسخ دهند. منبع مسابقه از طریق کانال دنیای مغز و شناخت به طور رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

 

با توجه به اختصاص مسابقه به دانش آموزان و با این شرط غربالگری، از ۱۷۰۰۰ ثبت نام صورت گرفته، بالغ بر ۶۰۰۰ نفر به کانال برگزاری مسابقه هدایت شده و نهایتا ۱۶۶۴ دانش آموز به سوالات مسابقه پاسخ داده اند. دانش آموزان در ۷ مقطع تحصیلی و از ۳۱ استان در این مسابقه حضور داشتند.

 

در رویدادی دیگر دو وبینار چگونه مهارت های مغز خود را در نوجوانی ارتقا دهیم و اصول آموزش با رویکرد شناختی برگزار شد و اساتید محرب در این حوزه ها  به معرفی کارکردهای شناختی و ابزارهای تقویت آن ، اصول آموزش با رویکرد شناختی پرداختند و  پست بازپخش هر یک از وبینارها نزدیک به ۲ میلیون بار بازدید شده است.

 

محتوای ارائه شده شامل مقالات علمی، ویدیو، فکت شیت، اینفوگرافی مورد اقبال دانش آموزان و معلمان قرار گرفته و غالب پست ها به طور میانگین حدود ۲۰ هزار بار دیده شده اند. یکی از مقالات پر بازدید، مقاله ی مربوط به اضطراب ریاضی با بازدید یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیونی  بوده است.

 

تیم های پشتیبانی برای افزایش اثر بخشی محتوا ها در این کانال علمی،  آموزشی و ترویجی در ادامه فعالیت های خود موضوعات و قالب محتوایی مورد نیاز دانش آموزان را بر اساس استقبال آنها مورد توجه قرار می دهند  تا زمینه شناخت و ارتقای سرمایه شناختی دانش آموزان و آینده سازان کشورمان در حوزه علوم اعصاب و شناختی هرچه بیشتر افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید