ساخت دستگاه تحریک “عصب واگ” توسط یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی مورد بررسی قرار گرفت

You are currently viewing ساخت دستگاه تحریک “عصب واگ” توسط یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی مورد بررسی قرار گرفت
۱۹۵ Views

طراحی و ساخت دستگاه تحریک “عصب واگ”  توسط یک شرکت دانش بنیان تولید کننده تجهیزات حیطه نوروساینس با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی و مرکز نوآوری مغز مورد بررسی قرار گرفت.

تحریک عصب واگ (VNS) یکی از روش های مرسوم برای درمان بیماری صرع است و یکی از اقدامات نیمه تهاجمی در کنترل تشنج ها محسوب می شود که در طولانی مدت به بهبود کنترل تشنجات  منجر می شود. با این روش درمانی تشنج ها کمتر و کوتاه تر می شود و نیاز به درمان دارویی کاهش می یابد و این می‌تواند کیفیت زندگی را به اندازه زیادی بهبود بخشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تولید کننده تجهیزات حیطه نورساینس در نشستی با حضور کارشناسان ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گفت: درحال حاضر یک گروه از متخصصان با گرایشهای مختلف روانپزشکی، مهندسی پزشکی، مهندسی صنایع، علوم اعصاب  در این شرکت با هدف تحقیق و توسعه در زمینه بررسی دقیق نیازهای داخل و طراحی و ساخت دستگاه‌ها، تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز در حیطه نوروساینس مشغول فعالیت است.

وی افزود: هم اینک شش نوع محصول مورد نیاز مراکز پژوهشی، علمی و تخصصی از جمله دستگاه و تجهیزات تحریک الکتریکی مغز، ثبت امواج مغزی ، تحریک مغناطیسی مغز ، تحریک دیداری و شنیداری ، ردیابی چشمی ، نرم افزارهای بازتوانی، تکالیف و ارزیابی شناختی دراین شرکت تولید می شود.

مدیر این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی شماری ازمراکزعلمی، دانشگاهی و تحقیقاتی با دستگاه ها و تجهیزات ساخت این شرکت تجهیز شدند.

به گفته وی هم اینک تجهیزات و محصولات این شرکت دانش بنیان به کشورهای مختلف منطقه و چندین کشور اروپایی صادر می شود.

وی همچنین یادآورشد: چشم انداز آینده این شرکت تبدیل شدن به یکی از پنج شرکت اصلی تحقیق، توسعه و پژوهش تولید کننده تجهیزات و ابزارهای پیشرفته در حیطه نوروساینس در منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید