بیست و هفتمین شماره فصلنامه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با تازه های علوم شناختی انتشار یافت

You are currently viewing بیست و هفتمین شماره فصلنامه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با تازه های علوم شناختی انتشار یافت
۱۲۴ Views

بیست و هفتمین شماره فصلنامه علمی ، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری  های شناختی با بررسی موضوعات تازه در قلمرو دانش علوم شناختی از جمله خواندن و نوشتن ، مروری تاریخی به مهارت هایی با عمر پنج هزار سال و معنا درمتن :ایستا یا پویا انتشار یافت.

جلد اصلی این شماره از فصلنامه مغز و شناخت به مباحثی در ارتباط با معرفی فعالیت های نسل سوم ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با تمرکز بر نمایشگاه های برگزار شده و معرفی دوره های رایگان برای توانمند سازی دانشجویان علاقمند به علوم اعصاب و شناختی و ناپایداری حافظه چگونه زندگی مارا متحول می کند ، اختصاص یافته است.

در این شماره از فصلنامه چندین مقاله و یادداشت در خصوص زندگی کلیوورینگ – مردی با حافظه ای به عمر ۷ ثانیه ، برتری ذهن های چند زبانه – خوش بینی یا واقعیت و بررسی یک پرونده ویژه  در زمینه زبان توجه مخاطبان خود را به خود معطوف کرده است.

معرفی مستند اولین کلمات به بررسی اهمیت نغمه و ریتم گفتار در یادگیری زبان نوزاد که  موضوع پژوهش یک استاد ازدیگر مطالب جذاب این شماره است که او با دستکاری این وقفه ها نقش کلیدی آنها در یادگیری زبان را برای ما پررنگ می کند.

معرفی کتاب ذهن فعال در سالمندی ، کتاب کار تمرینات شناختی در سالمندان موضوعی دیگر در حوزه دانش علوم شناختی است که در آن نوشته شده است پویایی و تغییر، بخش جداشدنی زندگی انسان است ، درهردوره سنی با مجموعه متفاوتی از تغییرات مواجه هستیم ، در پس این تغییرات، ارمغان دوره سالمندی می تواند کوله باری از تجربه سال ها زیستن باشدو آنچه که می تواند کیفیت زندگی ما در دوران سالمندی را تحت تاثیر قرار می دهد بخش دیگری از تغییرات این دوره است.

افت توانمندی های شناختی یکی از رایج ترین چالش هایی است که سالمندان و مراقبان  آنها را در درگیر می کند. توانبخشی شناختی شامل مداخلاتی است که می تواند عملکرد شناختی افراد آسیب دیده را بهبود ببخشد یا نقض های پیش آمده را جبران کند.

خواندن و نوشتن ، مقاله ای با عنوان برتری ذهن های چند زبانه ، خوش بینی یا واقعیت ، زبان شناسی پنجره ای برای شناخت مغز و  تازه ترین اخبار در حوزه های علوم شناختی و  توانمند سازی دانشجویان علاقمند به علوم اعصاب شناختی ، پیوند کسب و کارهای شناختی با بازار و معرفی پایگاههای داده کاربردی در پژوهش های علوم اعصاب و شناختی از دیگر مطالب خواندنی  در این شماره فصلنامه است.

در تازه ترین فصلنامه مغز و شناخت مطالب و گزارش ای دیگری  از جمله گفت و گو با متخصصان و دست اندرکاران حوزه های علوم شناختی  و معرفی کتاب مبانی علوم اعصاب به رشته تحریر در آمده است و مخاطبان می توانند با مراجعه به سایت ستاد علوم شناختی درصفحه انتشارات، فیلد فصلنامه آنها را مطالعه کنند.

فصلنامه علمی ،آموزشی و خبری مغز و شناخت به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید