جشنواره” ایران آینده”و اولین نمایشگاه بازی ها و بسته های شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درباغ کتاب تهران گشایش می یابد

You are currently viewing جشنواره” ایران آینده”و اولین نمایشگاه بازی ها و بسته های شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی درباغ کتاب تهران گشایش می یابد
۲۴۶ Views

همزمان با جشنواره”ایران آینده”، اولین نمایشگاه بازی ها و بسته های شناختی اواسط ماه جاری با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی و به همت”باغ کتاب” درتهران گشایش می یابد.

در رویداد ” ایران آینده”، “اولین نمایشگاه بازی ها و بسته های شناختی نیز با هدف ارتقای سلامت شناختی کودکان و نوجوانان” ، رونق کسب و کار ، کمک به امر تولید و دستیابی به خودکفایی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی گشایش می یابد.
این رویداد نمایشگاهی تحت عنوان”بازی در خدمت پرورش” با همکاری نهاد اعتبار بخش محصولات شناختی و با شرکت طراحان ، تولید کنندگان و سرمایه گذاران تولید اسباب بازی به مدت ۱۰ روز از هفدهم آبان ماه جاری در باغ کتاب تهران دایر خواهد بود.

بازی های شناختی یکی از ابزارهای موثر برای حقظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می رودو بازی یکی از فرصت¬هایی است که می¬تواند موجب پرورش کارکردهای اجرایی و ارتقا سرمایه شناختی شود.

بازی به عنوان بخش جدایی ناپذیر رشد و تحول کودک و به عنوان ابزاری ارزان و دردسترس برای همه اقشار، از مهمترین عواملی است که فرصت ایجاد و گسترش مهارت های جدیدحرکتی، شناختی، زبانشناختی، نمادین، سازگاری عاطفی و اجتماعی رافراهم می‌ کند.امروزه بازی های شناختی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه ارزیابی و توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان برخوردار است.

بازی های شناختی یکی از ابزارهای موثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می رود و با توجه به اهمیت بازی های شناختی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نهاد اعتبار بخش بازی ها و بسته های شناختی را ایجاد کرده است.

نشان اعتبار بخش محصولات شناختی مهرماه امسال طی مراسمی با حضور معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، دبیران اسبق و فعلی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، رییس مرکز راهبردی فناوری ‌های همگرا معاونت علمی، مدیران و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای اسباب بازی و دست اندرکاران طراحی و تولید اسباب بازی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید