دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی در آیین رونمایی از نشان اعتبار بخش محصولات شناختی : خلاقیت ، قدرت تصمیم گیری و نوآوری مستلزم داشتن توانمندی های شناختی است

You are currently viewing دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی در آیین رونمایی از نشان اعتبار بخش محصولات شناختی : خلاقیت ، قدرت تصمیم گیری و نوآوری مستلزم داشتن توانمندی های شناختی است
۲۳۱ Views

دکتر” سید محمد مهدوی” دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی در مراسم رونمایی از ” نشان اعتبار بخش محصولات شناختی” گفت: خلاقیت، قدرت تصمیم گیری و نوآوری مستلزم داشتن توانمندی های شناختی است.

وی افزود: آینده اقتصاد به  توسعه و ارتقای سرمایه شناختی پیوند خورد است .

دکتر مهدوی تصریح کرد: بازی های شناختی ابزاری برای توانبخشی و ارتقای سرمایه های شناختی محسوب شده و زمینه ساز ارتقای توانمندی‌های آموختن و اندیشیدن به طور خاص در سنین کودکی و نوجوانی است.

وی ایجاد نهاد اعتبار بخش بازی های شناختی را امری حیاتی برای کمک به ارتقای سرمایه شناختی و قابلیت های شناختی کودکان و نیز کمک به طراحی و تولید بازی های رایانه ای و فیزیکی با برخورداری از استانداردهای مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: نشان اعتبار بخشی محصولات شناختی گامی سازنده برای استفاده بهینه از بازی ها است و این امکان برای خانواده ها فراهم می کند تا در تقویت و ارتقای فکری و ذهنی کودکان خود از بازی های استاندارد استفاده نمایند.

“نشان اعتبار بخش محصولات شناختی” طی مراسمی با حضور دکتر “روح الله دهقانی فیروز آبادی ” معاون علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و دکتر “سید کمال خرازی “بنیانگذار و دبیر اسبق ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی رونمایی شد.

در این مراسم که دکتر “شقایق حق جو” رییس مرکز راهبردی فناوری ‌های همگرا معاونت علمی ، مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، شورای نظارت بر اسباب بازی  و طراحان و تولید کنندگان اسباب بازی شرکت داشتند ، نشان اعتبار بخش محصولات شناختی رونمایی شد.

بازی های شناختی یکی از ابزارهای موثر برای حقظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می رود و با توجه به اهمیت بازی های شناختی ، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، نهاد اعتبار بخش بازی های و بسته های شناختی را ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید