دستگاه تحریک سلول های عصبی با کاربردهای تحقیقاتی و پژوهشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شد

You are currently viewing دستگاه تحریک سلول های عصبی با کاربردهای تحقیقاتی و پژوهشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شد
۸۸ Views

محققان در یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تحریک سلول های عصبی در حیوانات برای کاربردهای تحقیقاتی و پژوهشی در محیط های آزمایشگاهی شدند.

متخصصان و پژوهشگران به ویژه در حوزه علوم اعصاب شناختی می­توانند با استفاده از این دستگاه بخش­ هایی از مغز را با تنظیماتی که نرم افزار دستگاه در اختیار آنها قرار می­دهد، تحریک الکتریکی نموده و اثر این تحریک را بر رفتار حیوان مشاهده و از یافته ها برای رفع و درمان نارسایی­ ها و مشکلات اقدام نمایند.

دکتر “روح الله شیر افکن” مدیر بخش تحقیقات و توسعه این شرکت دانش بنیان گفت: از دستگاه تحریک سلول های عصبی می­توان به تولید مصنوعی حرکات بدن، مشاهده اثر تحریک در عملکرد بینایی، شنوایی و بخش­ های مختلف در عمق مغز استفاده شود.

این محقق یادآور شد: تحریک الکتریکی یکی از روش­ های رایج مورد استفاده در سال­های اخیر می­ باشد که کاربردهای فراوانی در سیستم­ های پزشکی و تحقیقاتی پیدا کرده است. این تحریک ­کننده­ ها معمولا برای تحریک سلول­های عصب­ های شنوایی، بینایی و به خصوص نورون­ ها در مغز استفاده می شود.

وی افزود: دستگاه قابلیت تولید تحریک دو کانال مستقل جریانی پالسی ایزوله به صورت تکفاز، دوفاز و همچنین قطار پالس با تنظیمات عرض پالس، فرکانس و دامنه دلخواه را دارا می­باشد.

به گفته وی این دستگاه از سطح فناوری پیشرفته برخوردار بوده و شرکت با استفاده از توان متخصصان داخلی آن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه های خارجی تولید کرده است .

دیدگاهتان را بنویسید