پژوهشگران و متخصصان داخلی و خارجی برای اجرای ۱۲ طرح مشترک تحقیقاتی و گرنت بین المللی در حوزه های علوم شناختی اعلام آمادگی کردند

You are currently viewing پژوهشگران و متخصصان داخلی و خارجی برای اجرای ۱۲ طرح مشترک تحقیقاتی و گرنت بین المللی در حوزه های علوم شناختی اعلام آمادگی کردند
۷۸ Views

به دنبال فراخوان مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ‌بنیان ریاست‌ جمهوری، جمعی از محققان و متخصصان کشورمان و چندین کشور دیگر برای اجرای ۱۲ پروژه مشترک تحقیقاتی و گرنت های بین المللی درحوزه های علوم شناختی اعلام آمادگی کردند.

این فراخوان با هدف تثبیت مشارکت‌ ها بین موسسات ایرانی و سازمان‌های تاثیرگذار جهان و کمک به پیشرفت علم و فناوری در کشورهای مشارکت کننده و نیز برقراری ارتباط میان پژوهشگران و متخصصان توسط  مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شده است.

این طرح ها از سوی محققان و متخصصان دانشگاه های کشورمان و با همکاری و مشارکت پژوهشگرانی از دیگر کشورها در حوزه های مرتبط با علوم شناختی برای بررسی و داوری اولیه ارسال شده است.

محققان و متخصصان دانشگاه های شهید صدوقی، تربیت مدرس، صنعتی شاهرود، آزاد اسلامی، خاتم، تهران، صنعتی اصفهان و شهرکرد با همکاری پژوهشگرانی از کشورهای عراق، پرتغال، روسیه، استرالیا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا و آلمان در این فراخوان مشترک برای اجرای پروژه های رابط مغز و ماشین، توانبخشی شناختی، نشانگرهای عصبی تشخیص اختلالات شناختی، مدل سازی شناختی و علوم اعصاب شناختی علاقمندی خود را اعلام کردند.

در این فراخوان کمک هزینه ۱۰ هزار دلاری برای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه فناوری‌های اولویت دار کشور از جمله علوم و فناوری‌های شناختی بین محققان ایرانی و سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید