بیست و پنجمین شماره فصلنامه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی حاوی تازه های متنوع شناختی انتشار یافت

You are currently viewing بیست و پنجمین شماره فصلنامه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی حاوی تازه های متنوع شناختی انتشار یافت
۵۸۰ Views

بیست و پنجمین فصلنامه علمی، آموزشی و خبری مغز و شناخت ستاد توسعه علوم و فنآوری های شناختی با تازه ترین مطالب و رویدادهای متنوع و خواندنی درحوزه شناختی، فعالیت ها و اقدامات این ستاد در گسترش علوم شناختی ، تلاقی علوم اعصاب شناختی و علم تغذیه، سلامت بیشتر مغز و نیز یادداشتی درباره چت “جی،پی، تی”انتشار یافت .

دراین شماره فصلنامه با پرداختن بر امر ورزش و سلامت مغز و شناخت، تاکید شده است که پژوهش ها بیانگر آن است که ورزش و فعالیت های بدنی برسلامت مغز و عملکرد آن تاثیر گذار است و ورزش منظم می تواند به عنوان یک رویکرد غیر دارویی برای حفظ سلامت مغز و بهبود توانمندی های آن کاربردی باشد.

معرفی مستندی در”سلامتی بیشتر مغز” و مقالاتی مبنی بر تلاقی علوم اعصاب شناختی و علم تغذیه ، عناوین یادداشت هایی دیگری در این شماره فصلنامه است که اشاره دارد سبک غذایی ما نیازمند بازنگری هایی است تا در حضور مواد مغذی کافی بتوانیم عملکرد شناختی خود را در طول زندگی سالم نگه داریم.

“چت جی پی تی” یادداشتی جذاب در این شماره فصلنامه که از آن به عنوان نمونه ای از یک شبکه عصبی عمیق یاد شده و در معرفی آن آمده است: این ابزار یک نوع سیستم یاددگیری ماشین است که به تمام جنبه های علم و فناوری امروز راه یافته و اضافه شده است اگرچه “جی،ی، تی” یکی از اشکال مختلف هوش بحساب می آید، اما از هوش انسانی بسیار دور است.

در بیست و پنجمین شماره فصلنامه مغز و شناخت بموازات انتشار موضوعات متنوع در حوزه شناختی ، گفت و گو هایی با نفر اول مسابقات دانش آموزی دانش مغز ، نویسندگان کتاب ذهن و همه چیز و نیز کتاب زندگی یک سفر است ، منتشر و مقالات متعدد دیگری از جمله “پیوند مغز و ماشین – هوش مصنوعی و علوم اعصاب چطور در کنار هم رشد می کنند” و “تمرینات شناختی راهی برای توانمند سازی ورزشکاران حرفه ای “نیز به چاپ رسیده است.

گزارش ها، یادداشت ها، اخبار و گفت وگوهای خواندنی دیگری نیز در تازه ترین شماره فصلنامه مغز و شناخت انتشار یافته که علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت ستاد علوم شناختی درصفحه انتشارات فیلد فصلنامه آن ها را مطالعه کنند.

فصلنامه علمی ،آموزشی و خبری مغز و شناخت به صاحب امتیازی ستاد توسعه علوم و فنآوری های شناختی معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید