تیم های برتر مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی انتخاب ومعرفی شدند  

You are currently viewing تیم های برتر مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی انتخاب ومعرفی شدند   
۱۱۸ Views

در دهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی به عنوان بزرگترین کارسوق تحقیقاتی علوم شناختی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، پنج تیم برتراین مسابقات انتخاب و معرفی شدند. 

این رویداد با هدف معرفی و انگیزه‌ بخشی به دانش ‌آموزان مقطع دبیرستان برای ورود به تحقیقات بین رشته‌ ای در حوزه علوم اعصاب‌ شناختی و بسترسازی جهت شناخت وهدایت استعداد‌های این حوزه هرساله با حمایت و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی مرکز ملّی پرورش استعداد‌های درخشان برگزارمی شود.

در دهمین دوره از مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی، سه هزار دانش آموز مقطع دبیرستان از استان های کشور در قالب ۶۰۰  تیم ترکیبی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی با یکدیگر به رقابت پرداختند و درمراسم اختتامیه این مسابقات پنج تیم برترانتخاب و معرفی شده و سه تیم نیز شایسته تقدیرقرارگرفتند.

فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی عمده ‌ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی درارتباط با رشته‌های علوم اعصاب شناختی محسوب می شود تا حلقه اتصال فعالیت‌های تحقیقاتی از دوره‌های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی درامر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال می‌شود.

در این دوره از مسابقات، طرح های دانش آموزی حوزه علوم اعصاب شناختی از شهرهای کاشمر، زنجان،خوی ، شهریار و ایذه به عنوان پروژه های برترانتخاب وسه طرح نیز از شهرهای البرز، اصفهان و مشهد نیز شایسته تقدیر قرار گرفتند.

در دهمین کارسوق تحقیقاتی علوم اعصاب شناختی پروژهای “اثر صوت بر حافظه حسی “،”بررسی اثرتوجه دیداری درموش ها ، ” بررسی اثر شرطی سازی پاولوی بر روی دارونما و بی حرکتی ” ، ” آیا مغز ما قابلیت جهت یابی معکوس را دارد”  و” بررسی نقش حافظه کوتاه مدت بر یادگیری و مدت زمان ماندگاری کلمات درحافظه با توجه به صامت و مصوب کلمات براساس فرضیه فنوسمانتیک” از سوی داوران به عنوان برترین ها انتخاب شدند.

دراین رویداد همچنین براساس نظر داوران پروژه های” مقایسه میزان خطای لنگردرمواجه با محرک دیداری با شنیداری درپاسخگویی به سووالات علمی”،” سوگیری تایید چگونه برادراک کاربران فضای مجازی اثرمی گذارد” ونیز” آیا موش ها های بالغ می توانند ازطریق صداهای فراصوت احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند”  شایسته تقدیر شناخته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید