پژوهشکده “هوش مصنوعی و علوم شناختی”در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گشایش یافت

You are currently viewing پژوهشکده “هوش مصنوعی و علوم شناختی”در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گشایش یافت
۱۳۲ Views

پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی طی مراسمی همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور دکتر”سید محمد مهدوی” دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و دکتر جمال الدین مهدی نژاد رئیس این دانشگاه گشایش و فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در این مراسم که شماری از معاونین ، اساتید ، محققان دانشگاه شهید رجایی و این ستاد  حضور داشتند، حمایت از ایجاد و تکمیل زیر ساخت های پژوهشی و تحقیقاتی برای ترویج  و ارتقای فعالیت های علمی و نیز شکل گیری هسته های پژوهشی به منظور اجرای پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز کشور در حوزه های علوم شناختی درمراکز دانشگاهی و تخصصی را از سیاست های راهبردی این ستاد اعلام کرد.

این پژوهشکده با برخورداری از آزمایشگاه های “عصب و علوم شناختی” و ” شناخت ، زبان و فناوری ” و بخش های پژوهش های زیست پزشکی در این دانشگاه ایجاد و راه اندازی شده است .

پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی دانشگاه شهید رجایی با هدف بررسی مبانی شناخت یادگیری زبان با کمک فناوری و پژوهش های بین رشته ای  بنا نهاد شده است و به دستگاه های ردیاب چشمی ، دوربین های پیشرفته ، واقعیت مجازی  و ثبت سیگنال  مغزی  ، بررسی مبانی شناختی یادگیری زبان فناوری ، طراحی مدل زبان آموزی  در محیط فناوری و هنجار سازی ابزارهای سنجش فرایند یادگیری برای ترویج  فعالیت های پژوهشی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد در حوزه های هوش مصنوعی و علوم شناختی  تجهیز شده است.

دکتر قربانی معاون پژوهش و فناوری  این دانشگاه  در گزارشی  رویکرد این معاونت درسال آتی را هوش مصنوعی و علوم شناختی بیان و تصریح کر:  برگزاری کارگاه های های پژوهشی و ایجاد  آزمایشگاه علوم شناختی از دیگر برنامه ها برای فعالیت های تحقیقاتی در این حوزه در دانشگاه است.

وی همچنین گفت : براساس برنامه ریزی این معاونت در سال آینده از فعالیت های بین المللی در راستای مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی حمایت بیشتری صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید